Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Eugène Delacroix - Ευγένιος Ντελακρουά

Ευγένιος Ντελακρουά
Φωτογραφία του Φελίξ Ναντάρ (1820-1910)


 Ο Ευγένιος Ντελακρουά γεννήθηκε το 1798 στο  Σαρεντόν Σαιν Μορίς και πέθανε το 1863 στο Παρίσι.
  Το 1825 ταξίδεψε για λίγο στην Αγγλία. Το 1832 έζησε για 6 μήνες στο Μαρόκο.
Θεωρείται βασικός εκπρόσωπος για τον ρομαντισμό στη ζωγραφική του 19ου αιώνα.


Δεσποινίς Ρόουζ (1817-20)
Μουσείο Λούβρου


 Δάντης και Βιργίλιος στην κόλαση ή Η βάρκα του Δάντη (1822)
Μουσείο Λούβρου


Τρελή γυναίκα (1822)
Μουσείο Καλών Τεχνών Ορλεάνης στη Γαλλία


Η σφαγή της Χίου (1824)
Μουσείο Λούβρου


 Κορίτσι σε ένα κοιμητήριο (1824)
Μουσείο Λούβρου


Ασπασία (1824)
Μουσείο Φαμπρ στο Μονπελιέ Γαλλίας


Ένας θανάσιμα πληγωμένος ληστής σβήνει τη δίψα του (1825) 
Δημόσιο Μουσείο Βασιλείας στην Ελβετία


 Ελλάδα πάνω στα ερείπια του Μεσολογγίου (1826)
Μουσείο Καλών Τεχνών στο Μπορντό Γαλλίας


Θάνατος τoυ Σαρδανάπαλου (1827)
Μουσείο Λούβρου

 Ο  τύραννος της Ασσυρίας Σαρδανάπαλος ετοιμοθάνατος διατάσσει να θανατωθούν μπροστά στα μάτια του όλα τα  πλάσματα που του ανήκουν, άλογα, σκλάβοι και γυναίκες.


Η Ελευθερία οδηγεί το Λαό  (1830)
Μουσείο Λούβρου

Ο αρχικός τίτλος του πίνακα ήταν "28 Ιουλίου 1830".
Το έργο όμως ξεπέρασε τον χρονικό του προσδιορισμό μαζί με την πτώση των Βουρβόνων.
Επικράτησε ο "La Liberte guidant le peuple".
Έγινε ένα από τα σύμβολα των γαλλικών εξεγέρσεων (και όχι μόνο των Γάλλων) για περισσότερη ελευθερία.


Λεπτομέρεια


Λεπτομέρεια


 Γυναίκες στο Αλγέρι (1834)
Μουσείο Λούβρου 


Μάχη γκιαούρη με πασά (1835)
Μουσείο Καλών Τεχνών, Μικρό Παλάτι στο Παρίσι


Διακόσμηση του δυτικού τοίχου στο Παλάτι των Βουρβόνων στο Παρίσι (1833-37)


Λεπτομέρεια τοιχογραφίας στο Παλάτι των Βουρβόνων στο Παρίσι (1833-37)


Ποταμός Γαρούνας
Λεπτομέρεια τοιχογραφίας στο Παλάτι των Βουρβόνων στο Παρίσι (1833-37)


 Μεσόγειος
Λεπτομέρεια τοιχογραφίας στο Παλάτι των Βουρβόνων στο Παρίσι (1833-37)


Δικαιοσύνη 
Λεπτομέρεια τοιχογραφίας στο Παλάτι των Βουρβόνων στο Παρίσι (1833-37)


Πόλεμος
Λεπτομέρεια τοιχογραφίας στο Παλάτι των Βουρβόνων στο Παρίσι (1833-37)


Αυτοπροσωπογραφία (1837)
Μουσείο Λούβρου 


 Φανατικοί της Τανγκέρης (1837-38)
Ινστιτούτο Τέχνης Μινεάπολης στη Μινεσότα


Κλεοπάτρα και αγρότης (1838)
Μουσείο στην πόλη Τσάπελ Χιλ στη Βόρεια Καρολίνα


Φρεντερίκ Σοπέν (1838)
Μουσείο Λούβρου 


Εβραϊκός γάμος στο Μαρόκο (1839)
Μουσείο Λούβρου


Άμλετ και Οράτιος στο κοιμητήριο (1839)
Μουσείο Λούβρου


 Είσοδος των Σταυροφόρων στην  Κωνσταντινούπολη (1840)
Μουσείο Λούβρου


 Οι τελευταίες λέξεις του αυτοκράτορα Μάρκου Αυρηλίου (1844)
Μουσείο Καλών Τεχνών στην Λυών Γαλλίας


 Ο Σουλτάνος του Μαρόκου (1845)
Μουσείο Αυγουστίνων στην Τουλούζη Γαλλίας


 Απαγωγή της Ρεβέκκας (1846)
Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης στη Νέα Υόρκη


Λουλούδια (1849-50)
Μουσείο Ενγκρ στην πόλη Μοντωμπάν Γαλλίας


Ο Απόλλων σκοτώνει τον πύθωνα (1850-51)
Μουσείο Λούβρου


Η Clorida σώζει την Σοφρωνία και Ολίντο (1856)
Κρατική Συλλογή Πινάκων Βαυαρίας στο Μόναχο


 Η Νύφη της Αβύδου (1857)
Μουσείο Τέχνης Kimbell στην πόλη Φορτ Γουόρθ του Τέξας


Απαγωγή της Ρεβέκκας (1858)
Μουσείο Λούβρου


Ο Ιακώβ παλεύει με Άγγελο (1854-61)
Εκκλησία Αγίου Σουλπικίου στο Παρίσι


Ο Ηλιόδωρος εκδιώκεται από το ναό (1854-61) 
Εκκλησία Αγίου Σουλπικίου στο Παρίσι


Η Μήδεια σκοτώνει τα παιδιά της (1862)
Μουσείο Λούβρου


6 σχόλια:

iamaticus είπε...

HABILIS ΧΑΙΡΕ!!!...

Βεβαια...
ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΔΙΚΟΣ ΜΑΣ "ΕΘΝΙΚΟΣ" ΖΩΓΡΑΦΟΣ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟΣ ΠΟΥ ΜΕ ΤΗ ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΣΤΟ ΦΑΝΤΑΣΙΑΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΗΣ ΔΥΣΗΣ ΕΝΕΠΝΕΥΣΕ ΤΟΝ ΦΙΛΕΛΛΗΝΙΣΜΟ...

ΑΛΛΑ ...
ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Ο ΣΑΡΔΑΝΑΠΑΛΟΣ...
ΣΑΝ ΤΟΝ .....ΚΑΝΤΑΦΙ!!!...ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΖΕΙ ΜΕ ΤΟ ΡΙΓΟΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΕΙ...

ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ

jf είπε...

Ωραίος! Στο πνεύμα των ημερών, βλέπω...
Καλημέρα... :)

Μαριανα είπε...

Gεia habibi!
Αυτός ο πίνακας με τη σφαγή στη Χίο στοίχειωσε μια από τις συζητήσεις που είχα με δύο καθηγητές του τμήματός μου. Η γυμνή κοπέλα στην άκρη δεξιά, το αγκαλιασμένο ημίγυμνο ζευγάρι στο κέντρο πίσω και γενικότερα τα εύμορφα σώματα που σχεδιάζονται έτσι ιδεαλιστικά δεν έχουν σχέση με το πώς ο ρομαντισμός έβρισκε "παραθυράκια" σε τέτοια επικά θέματα να παρεισάγει ερωτισμό; Και στον πίνακα με τον Σαρδανάπαλο τι μένει πραγματικά, η φρίκη της σφαγής ή ένα άκρατο πάθος;

Οι άλλοι καθηγητές υποστήριζαν ότι σαφώς υπάρχουν ερωτικές πτυχές στα ρομαντικά έργα ακόμα και σε ζητήματα φαινομενικά εντελώς αντιερωτικά όπως σφαγές και βασανισμούς.

nameliart είπε...

Είναι ποικίλα τα συναισθήματα που μου προκαλούν τα έργα αυτών των ζωγράφων! Από τη μια «χαζεύω» κάθε φορά που τα βλέπω και μένω να τα κοιτάζω και να τα μελετάω για ώρες.. κι’ από την άλλη αρχίζω ταυτόχρονα να αναρωτιέμαι, κατά πόσο αυτό που κάνω τώρα εγώ θεωρείται ζωγραφική…
Σπουδαίοι δάσκαλοι – μάγοι της φόρμας και του χρώματος!!
Και ένα ακόμη μπράβο σ’ εσένα που μας μεταφέρεις τη δουλειά τους με ψηλή ποιότητα επιλογών και παρουσίασης!

Λυγερή Βασιλείου είπε...

Εκστασιασμένη φεύγω κάθε φορά απ' αυτή την σελίδα όπου,η Ζωγραφική ,από το Πάνθεον της κορωνίδας των Τεχνών, προσφέρεται στον απλό άνθρωπο να του καλλιεργήσει την αισθητική του, την γνώση του αλλά και να του ενισχύσει τον σεβασμό στον "Ανθρωπο" που μπορεί να είναι ενίοτε μεγάλος δημιουργός κι όχι βάρβαρος πολέμιος της Ζωής και των Αξιών.
Καλή σου μέρα
Ευχαριστώ

ELvA είπε...

Αλλη μια φορα μπραβο που προβαλλεις εργα ζωγραφων, πολλες φορες ξεχασμενα στην εποχη μας, που μας θελει να αγωνιουμε για τα παντα, ομως μας κρατα μακρια απο τη τεχνη και αυτο ειναι πολυ ανησυχητικο!

Χαιρετισμους απο το Βορρα!



Αναγνώστες