Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nicolas Poussin - Νικολά Πουσέν


Αυτοπροσωπογραφία (1650)
Μουσείο Λούβρου

Ο Νικολά Πουσέν (1594-1665) γεννήθηκε στην κοινότητα Λεζ Αντελί της Νορμανδίας.
Ξεκίνησε τα μαθήματα ζωγραφικής αλλά και την κύρια ενασχόληση του με την ζωγραφική στη Γαλλία.
Το 1624 αποφάσισε να φύγει για τη Ρώμη όπου και ζωγραφίζοντας άρχισε να γίνεται διάσημος.
 Η φήμη του έφτασε και στα αυτιά του παντοδύναμου  καρδινάλιου Ρισελιέ ο οποίος και τον κάλεσε να επιστρέψει στην πατρίδα.
 Επέστρεψε στο Παρίσι αλλά έμεινε μόνο 2 χρόνια για να επιστρέψει το 1642 στη Ρώμη, όπου και έμεινε έως τον θάνατο του.
 Στα τελευταία χρόνια της ζωής του αντιμετώπισε και  ένα τρέμουλο στα χέρια του, κάτι που ήταν μια  δυσκολία στην ζωγραφική του.
Υπήρξε υπέρμαχος του κλασικισμού στη ζωγραφική. 
 Για τον σύγχρονό του  Caravaggio πίστευε ότι είχε έρθει στον κόσμο για να καταστρέψει τη ζωγραφική.



Μάχη μεταξύ Ισραηλιτών και Αμαληκιτών (1624-25)
Μουσείο Ερμιτάζ στην Αγία Πετρούπολη


Ρινάλντο και Αρμίντα (1625)
Πινακοθήκη Ντάλγουιτς στο Λονδίνο


Απόλλων και Δάφνη (1625)
Παλαιά Πινακοθήκη Μονάχου


Βακχικό (1625-26)
Μουσείο του Πράδο στη Μαδρίτη


Βακχική σκηνή (1627) 
Κρατικό Μουσείο Γερμανίας στην πόλη Κάσελ


Νύμφη και Σάτυρος (1627)
Εθνική Πινακοθήκη στο Λονδίνο


Νύμφη και Σάτυρος (1627)
Εθνική Πινακοθήκη στο Λονδίνο


Ο θάνατος του Γερμανικού (1627)
Ινστιτούτο Τεχνών Μινεάπολης στη Μινεσότα


Θρίαμβος της Χλωρίδας (1627)
Μουσείο Λούβρου


Θρίαμβος της Χλωρίδας (1627)
Μουσείο Λούβρου


Το μαρτύριο του Αγίου Εράσμου (1628)
Πινακοθήκη Βατικανού


Θρήνος πάνω από το σώμα του Χριστού (1628-29)
Παλαιά Πινακοθήκη Μονάχου


Ηχώ και Νάρκισσος (1628-30)
Μουσείο Λούβρου


Βακχικό - Η Ανδριάνα (1628-30)
Μουσείο Λούβρου


Μίδας και Βάκχος (1629-30)
Παλαιά Πινακοθήκη Μονάχου


Η Εμπνευση του ποιητή (1630)
Μουσείο Λούβρου 


Λεπτομέρεια


Σελήνη και Ενδυμίων - Άρτεμις και Ενδυμίων (1630)
Ινστιτούτο Τεχνών του Ντιτρόιτ

Μια παραλλαγή του μύθου θέλει ο Ενδυμίων να ήταν ένας βοσκός με απαράμιλλη ομορφιά.
Η Σελήνη από ψηλά όπως περνούσε κάθε βράδυ τον είδε σε μία σπηλιά  και τον ερωτεύτηκε.
Έτσι κάθε βράδυ τον επισκεπτόταν. 
 Η Σελήνη ήξερε όμως ότι σαν θνητός ο Ενδυμίων θα γεράσει και θα πεθάνει. 
Για να μην συμβεί αυτό, έπεισε  την μητέρα της την Νύχτα να πάει και να παρακαλέσει τον Δία  να τον αφήσει να κοιμάται για πάντα τον αγέραστο ύπνο ώστε να μην τον χάσει ποτέ.


Ο θρίαμβος του Δαυίδ (1630)
Μουσείο του Πράδο στη Μαδρίτη


Πανούκλα στο Ασντόντ (1630)
Μουσείο Λούβρου


 Άκις και Γαλάτεια (1630)
Εθνική Πινακοθήκη Ιρλανδίας στο Δουβλίνο


Απόλλων και  Μούσες (1630-31)
Μουσείο του Πράδο στη Μαδρίτη


Η Αυτοκρατορία της χλωρίδας (1631)
Γερμανική Πινακοθήκη στη Δρέσδη


Λεπτομέρεια


 Βακχικό μπροστά σε ένα άγαλμα του  Πάνα (1631-33)
Εθνική Πινακοθήκη στο Λονδίνο


Ο θρίαμβος του Δαυίδ (1631-33)
Πινακοθήκη Ντάλουιτς στο Λονδίνο


Το προσκύνημα των Μάγων (1633)
Πινακοθήκη Δρέσδης


Ο θρίαμβος του Ποσειδώνα (1634)
Μουσείο Τέχνης Φιλαδέλφειας


Λεπτομέρεια


Λεπτομέρεια


 Η λατρεία για το χρυσό μοσχάρι (1634)
Εθνική Πινακοθήκη στο Λονδίνο


Λεπτομέρεια


Ο Άγιος Ιωάννης  βαπτίζει πιστούς (1635)
Μουσείο Λούβρου


Η αρπαγή των Σαβίνων γυναικών (1634-35)
Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης στη Νέα Υόρκη


 Ήλιος και Φαέθων με τον Κρόνο και τις τέσσερις εποχές (1635)
Κρατικό Μουσείο Βερολίνου


Η Αγία της μουσικής Σεσίλια (1635)
Μουσείο του Πράδο στη Μαδρίτη


Θρίαμβος του Βάκχου (1635-36)
Μουσείο Nelson-Atkins στο Κάνσας Σίτι


Θρίαμβος του Πάνα (1636)
Εθνική Πινακοθήκη στο Λονδίνο


Θρίαμβος του Πάνα, λεπτομέρεια (1636)
Εθνική Πινακοθήκη στο Λονδίνο


 Η στοργή στο Δία (1635-37)
Πινακοθήκη Ντάλγουιτς στο Λονδίνο


Η απαγωγή του Ρινάλντο (1637)
Κρατικό Μουσείο Βερολίνου


Η καταστροφή του ναού στην Ιερουσαλήμ (1637)
Μουσείο Ιστορίας της Τέχνης στη Βιέννη


Τοπίο με Άγιο Ιερώνυμο (1637)
Μουσείο του Πράδο στη Μαδρίτη


Η αρπαγή των Σαβίνων γυναικών ΙΙ (1637-38)
Μουσείο Λούβρου


Πάνας και Σύριγξ (1637-38)
Πινακοθήκη Δρέσδης


 Και εγώ στην Αρκαδία - Οι βοσκοί της Αρκαδίας (1637-38)
 Μουσείο Λούβρου


 O Δίας βρέφος τρέφεται από την αίγα Αμάλθεια (1638)
Κρατικό Μουσείο Βερολίνου


Ο χορός στη μουσική του χρόνου - O χορός των Ωρών και ο Χρόνος (1638)
Συλλογή Wallace στο Λονδίνο


 Η εύρεση του Μωυσή Ι (1638)
Μουσείο Λούβρου


 Το μάννα εξ ουρανού προς τους Εβραίους στην έρημο (1637-39)
 Μουσείο Λούβρου


 H Αφροδίτη παρουσιάζει τα όπλα στον Αινεία (1639)
Μουσείο Καλών Τεχνών στην πόλη Ρουέν Γαλλίας


Ο Χριστός δίνει τα κλειδιά στον Άγιο Πέτρο (1636-40)
Μουσείο Τεχνών Κίμπελ στο Φορτ Γουόρθ του Τέξας


Ο Θεσμός της Θείας Ευχαριστίας (1640)
Μουσείο Λούβρου


Μυστικός Δείπνος (1640)
Μουσείο Φιτζγουίλιαμ στο Κέιμπριτζ στο Ηνωμένο Βασίλειο  


 Το Μυστήριο του Βαπτίσματος (1641-42)
Εθνική Πινακοθήκη Ουάσιγκτον


Το θαύμα του Αγίου Φραγκίσκου Ξαβιέ (1641-42)
Μουσείο Λούβρου


Το Μυστήριο του Χρίσματος (1645)
Εθνική Πινακοθήκη Σκωτίας στο Εδιμβούργο


 Η εύρεση του Μωυσή ΙΙ (1647)
Μουσείο Λούβρου


Η διαθήκη του  Σπαρτιάτη βασιλιά Ευδάμιδα (1644-48)
Εθνικό Μουσείο Δανίας στην Κοπεγχάγη


Το Μυστήριο του Γάμου (1647-48)
Εθνική Πινακοθήκη Σκωτίας στο Εδιμβούργο
  

Τοπίο με άνδρα δαγκομένο από φίδι (1648)
Εθνική Πινακοθήκη στο Λονδίνο


 Tοπίο με τον Πολύφημο (1648)
Μουσείο Ερμιτάζ στην Αγία Πετρούπολη


  Ορφέας και Ευρυδίκη (1648)
Μουσείο Λούβρου


Η κηδεία του Φωκίωνα (1648)
Εθνικό Μουσείο Ουαλίας στο Κάρντιφ


Αγία Οικογένεια στα σκαλιά (1648)
Μουσείο Τέχνης Κλίβελαντ στο Οχάιο


Αγία Οικογένεια στα σκαλιά (1648)
Εθνική Πινακοθήκη Ουάσιγκτον


 Η Ρεβέκκα στο πηγάδι (1648)
Μουσείο Λούβρου


 Η στέψη του Σκιπίωνα (1640)
Μουσείο Πούσκιν στη Μόσχα


Η απόφαση του Σολομώντα (1649)
Μουσείο Λούβρου


 Η Εκσταση του Αγίου Παύλου (1649-50)
Μουσείο Λούβρου


Η Ανάληψη της Θεοτόκου (1650)
Μουσείο Λούβρου


Οι Νύμφες ταίζουν το Δία μωρό (1650)
Εθνική Πινακοθήκη Τέχνης Ουάσιγκτον


Η ανακάλυψη του Αχιλλέα στη Σκύρο (1650)
Μουσείο Καλών Τεχνών Βοστόνης


Πύραμος και Θίσβη σε θυελώδες τοπίο  (1651)
Μουσείο Στέντελ στη Φρανκφούρτη

Οι Θίσβη και Πύραμος ζούσαν σε γειτονικά σπίτια στη Βαβυλώνα όπου και ερωτεύτηκαν.
Οι γονείς τους όμως τους είχαν απαγορεύσει να παντρευτούν.
Στα κρυφά οι δύο νέοι κανόνισαν να συναντηθούν μια νύχτα σε ένα ύψωμα έξω από την πόλη  δίπλα σε μία πηγή κάτω από μια μουριά.
 Η Θίσβη έφθασε πρώτη εκεί, αλλά τρόμαξε και κρύφτηκε επειδή είδε μια λέαινα  που πήγε να ξεδιψάσει στην πηγή μετά από ένα χορταστικό γεύμα.
 Το πέπλο όμως της Θίσβης είχε πέσει κάτω και η λέαινα το έπαιξε και το λέρωσε με το ματωμένο στόμα της.
 Στο μεταξύ ήρθε ο Πύραμος, είδε τις πατημασιές της λέαινας και το ματωμένο πέπλο, και νόμισε ότι η Θίσβη είχε φαγωθεί από το λιοντάρι.
 Γεμάτος απόγνωση και ενοχή επειδή είχε συμφωνήσει να συναντηθούν σε επικίνδυνο μέρος, αυτοκτόνησε με το σπαθί του.
Η Θίσβη όταν βγήκε από την κρυψώνα της και είδε τον Πύραμο νεκρό αυτοκτόνησε επίσης.
 Από τότε τα λευκά μούρα της μουριάς εκείνης κοκκίνισαν από το χυμένο αίμα.


Η εύρεση του Μωυσή (1651)
Εθνική Πινακοθήκη στο Λονδίνο


Η έκθεση του Μωυσή (1654)
Μουσείο Ασμόλειο στην Οξφόρδη Αγγλίας


Η έκθεση του Μωυσή (1654)
Μουσείο Ασμόλειο στην Οξφόρδη Αγγλίας


Ο Άγιος Πέτρος με τον Ιωάννη θεραπεύει χωλό (1655)
Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης στη Νέα Υόρκη


Η Αγία Οικογένεια στην Αίγυπτο (1655-57)
Μουσείο Ερμιτάζ στην Αγία Πετρούπολη


 Καλοκαίρι (1660-64)
Μουσείο Λούβρου


 Καλοκαίρι (1660-64)
Μουσείο Λούβρου


Χειμώνας (1660-64)
Μουσείο Λούβρου
                                                                                                                             

8 σχόλια:

ELvA είπε...

Οι επισκεψεις μας, εδω, ειναι σαν να παμε σε Μουσειο, πραγμα που δεν ειναι παντα ευκολο, ειδικα οταν αφορα εργα μεγαλων ζωγραφων απο τη Γαλλια, που μας πεφτει λιγο ...μακρια, φιλε habilis! :)

αθεόφοβος είπε...

Εξαιρετική παρουσίαση!
Διόρθωσε μόνο μερικές αβλεψίες στις λεζάντες.
Είναι η κηδεία του Φωκίωνα ή αν θέλεις του Φωκίωνος (όπως Φωκίωνος Νέγρη)
Επίσης ο Acis έχει μεταφραστεί στα ελληνικά ως Άκις και έτσι παίχτηκε και το έργο του Χαίντελ
ως Άκις και Γαλάτεια το 2002 εδώ.

O Δίας βρέφος τρέφετε απο την αίγα Αμάλθεια

αθεόφοβος είπε...

Ξέχασα και την διόρθωση του τρέφετε σε τρέφεται.

habilis είπε...

@ Elva θένκς για την επίσκεψη !

@ αθεόφοβε ευπρόσδεκτες οι διορθώσεις σου !

Λυγερή Βασιλείου είπε...

Καλή σου μέρα αγαπητέ μου.

Η ανάγκη για ομορφιά και άφεση σε χώρους όπου η Τέχνη εξαγνίζει, εξυγιαίνει ,φέρνει τον άνθρωπο πιο κοντά στον Δημιουργό του μ' έφερε πάλι εδώ...

Αμ’ έπος μ’ έργον λοιπόν…

Με εκτίμηση και αναγνώριση πάντα

quartier libre είπε...

@
Hab,
επανήλθα στην εκπληκτική σου πινακοθήκη !

πώς γίνεται και ανεβάζεις εικόνες σε αυτό το μέγεθος ;

habilis είπε...

quartier libre @
Τις αναρτήσεις στο habilis τις γράφω στο docs google και απο εκεί τις στέλνω στο blog .
Aν πας docs με το email σου και τσάμπα έχεις ένα χώρο που διαμορφώνεις μια σελίδα με ότι θέλεις για να την αποθηκεύσεις ή να την στέλνεις όπου θέλεις .

Πριν όμως απο τον πανόπτη - ρυθμίσεις - σχεδιαστής προτύπων - προηγμένη - έκανα μια μονόχρομη σελίδα με όλα τα πλαινά (gadget) κάτω και οχι στο πλάι .

Μια δυσκολία είναι να βρείς φωτογραφία που να έχει ανάλυση που να αντέχει στο μέγεθος που θέλεις να την ανεβάσεις .

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Ναι, εξαιρετική όπως πάντα η παρουσίαση, και το ιστολόγιο μοιάζει με πινακοθήκη, αλλά τα έργα του συγκεκριμένου καλλιτέχνη δεν με ενθουσίασαν!



Αναγνώστες