Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

James Tissot - Τζέιμς Tισό

Αυτοπροσωπογραφία (1865)
Μουσείο Καλών Τεχνών του Σαν Φρανσίσκο

Ο Τζέιμς Tισό (1836-1902) γεννήθηκε στη Ναντ της Γαλλίας και ήταν  γόνος οικογενείας εμπόρων. 
Σπούδασε στην Σχολή Καλών Τεχνών στο Παρίσι, μαθήτευσε στο ατελιέ του Ενγκρ.
 Μετά τον Γαλλοπρωσικό πόλεμο και το κίνημα της Κομμούνα που είχε εμπλακεί το 1871 φεύγει για το Λονδίνο όπου και έμεινε 12 χρόνια.
 Γνώρισε την Kathleen Newton που έγινε μοντέλο και ερωμένη του μέχρι το 1882 που η μούσα του πεθαίνει από φυματίωση.
Μετά το θάνατο της Kathleen Newton επέστρεψε στη Γαλλία χάνοντας το κέφι του για την ζωγραφική εκτός  από θρησκευτικά θέματα.



Κατά τη διάρκεια της υπηρεσίας  ή Αμφιβολίες του Μαρτίνου  Λούθηρου (1860)
Ιδιωτική συλλογή


Η Μαργαρίτα στην εκκλησία  (1860)
Εθνική Πινακοθήκη Ιρλανδίας στο Δουβλίνο


Φάουστ και Μαργαρίτα στον κήπο  (1861)
Ιδιωτική συλλογή


Επιστροφή του Ασώτου (1862)
Λάδι σε καμβά


Δυο αδελφές (1863)
Μουσείο Ορσέ στο Παρίσι


Νεαρή γυναίκα με κόκκινο σακάκι (1864)
Μουσείο Ορσέ στο Παρίσι


Ιαπωνέζα (1864)
Μουσείο Καλών Τεχνών Ντιζόν Γαλλίας


Λεπτομέρεια


Άνοιξη (1865)
Ιδιωτική συλλογή


Στο θερμοκήπιο (1867-69)
Ιδιωτική συλλογή


Λέσχη Rue Royale (1868)
Μουσείο Ορσέ στο Παρίσι


Γεύμα (1868)
Λάδι σε καμβά


Η χήρα (1868)
Ιδιωτική συλλογή


Σκοποβολή με τουφέκι (1869)
Ιδιωτική συλλογή


Νεαρές μπροστά σε Ιαπωνικά αντικείμενα (1869)
Μουσείο Τέχνης Σινσινάτι στο Οχάιο


Τζάκι (1869)
Ιδιωτική συλλογή


Nεαρή κυρία σε μια βάρκα (1870)
Ιδιωτική συλλογή


Πάρτυ τεσσάρων (1870)
Εθνική Πινακοθήκη Καναδά στην Οτάβα


Ο καπετάνιος Frederick Gustavus Burnaby (1870)
Εθνική Πινακοθήκη Πορτρέτων στο Λονδίνο


Μια ενδιαφέρουσα ιστορία (1872)
Πινακοθήκη Βικτώρια στη Μελβούρνη


Άσχημα νέα - Χωρισμός  (1872)
Εθνικό Μουσείο Ουαλίας στο Κάρντιφ


Λεπτομέρεια


Λεπτομέρεια


Κύριος σε ένα βαγόνι τρένου (1872)
Μουσείο Τέχνης στην πόλη Ουόρστερ Μασαχουσέτης


Φθινόπωρο στον Τάμεση (1875)
Ιδιωτική συλλογή


Μετανάστες (1873)
Ιδιωτική συλλογή


Λεπτομέρεια


Επιβίβαση στο σκάφος  (1873)
Ιδιωτική συλλογή


Το τελευταίο βράδυ (1873)
Πινακοθήκη Τέχνης Guildhall στο Λονδίνο


Η κόρη του καπετάνιου, λεπτομέρεια (1873)
Πινακοθήκη Σαουθάμπτον στην Αγγλία


Ο καπετάνιος και η σύντροφός του (1873)
Ιδιωτική συλλογή


Επιστροφή από ταξίδι αναψυχής (1873)
Ιδιωτική συλλογή


Stil on Top (1873)
Πινακοθήκη Τέχνης στο Ώκλαντ Νέας Ζηλανδίας


Επισκέπτες στο Λονδίνο (1874)
Μουσείο Τέχνης Μιλγουόκι στην πολιτεία Γουινσκόνσιν


Λεπτομέρεια


Διαβάζοντας τις ειδήσεις (1874)
Ιδιωτική συλλογή


Λεπτομέρεια


Στο πλοίο (1874)
Μουσείο Τέιτ στο Λονδίνο


Τάμεσης (1876)
Ιδιωτική συλλογή


Μετά την θύελλα (1876)
Πινακοθήκη Τέχνης Beaverbrook στον Καναδά


Ναυπηγείο στο Πόρτσμουθ (1877)
Ιδιωτική συλλογή


Χήρος (1877)
Πινακοθήκη Τέχνης στην Νότια Ουαλία Αυστραλίας


Algeron Moses Marsden (1877) 
Λάδι σε καμβά


Εξώστης στο πλοίο HMS Calkoutta (1877)
Πινακοθήκη Τέιτ στο Λονδίνο


Δωμάτιο με θέα το λιμάνι (1876-78)
Ιδιωτική συλλογή


Λεπτομέρεια


Καλοκαίρι (1878)
Ιδιωτική συλλογή


Η κόρη του πολεμιστή  (1878)
Πινακοθήκη Τέχνης Μάντσεστερ στην Αγγλία


Η βεράντα της ταβέρνας στο Γκρίνουιτς Λονδίνου (1878) 
Λάδι σε καμβά


Κροκέ (1878)
Πινακοθήκη Χάμιλτον στο Οντάριο του Καναδά


Πηγαίνοντας στην επιχείρηση (1879)
Ιδιωτική συλλογή


Σταθμός αναχώρησης Βικτόρια
Ιδιωτική συλλογή


Ήσυχα (1881)
Ιδιωτική συλλογή


Η επιστροφή του Ασώτου στη σύγχρονη ζωή  (1882)
Μουσείο Καλών Τεχνών Ναντ Γαλλίας


Η αναχώρηση του Ασώτου στη σύγχρονη ζωή (1882)
Μουσείο Τεχνών στη Ναντ Γαλλίας


Αποχαιρετισμός (1882)
Ιδιωτική συλλογή


Παιχνίδι κρυφτό (1980-82)
Εθνική Πινακοθήκη στην Ουάσιγκτον


Η ζωγράφος Μπερτ Μοριζό (1883)
Μουσείο Πτι Παλαί στο Παρίσι


Η εφημερίδα (1883)
Μουσείο Πτι Παλαί στο Παρίσι


Ταξιδιώτες (1883-85)
Πινακοθήκη Τέχνης στην πόλη Ληντς Αγγλίας


Στο Μουσείο του Λούβρου (1883-85)
Ιδιωτική συλλογή


Οι ζωγράφοι και οι γυναίκες τους (1885)
Μουσείο Τέχνης Chrysler στο Νόρφολκ Βιρτζίνιας


Άννας και Καϊάφας (1886-94)
Μουσείο Μπρούκλιν στη Νέα Υόρκη


Ο Ιησούς στο Ναό (1886-94)
Γραφίτης και γκουάς σε χαρτί
Μουσείο Μπρούκλιν στη Νέα Υόρκη


Θέα του Χριστού από το Σταυρό (1886-94)
Γραφίτης και γκουάς σε χαρτί
Μουσείο Μπρούκλιν στη Νέα Υόρκη


Προϊστορική γυναίκα (1895)
Λάδι σε καμβά


Ευαγγελισμός (1886-96)
Μουσείο Μπρούκλιν στη Νέα Υόρκη


Αυτοπροσωπογραφία (1898)
Ιδιωτική συλλογή

4 σχόλια:

Unknown είπε...

σε ευχαριστώ που κάθε φορά μου δίνεις τόση μεγάλη χαρά και απόλαυση.Το να πω ότι είναι μαγικοί όλοι οι πίνακες του Τισό ,είναι λίγο.
Να είσαι καλά-)))))

jf είπε...

Γεια σου χάμπιλις! πιστός στις αρχές σου... :)

blackbedlam είπε...

Για να πούμε την αλήθεια δεν είχαν και άδικο οι επικριτές του,μόνο όμως όσον αφορά την κριτική τους για φωτογραφική δουλειά,που όμως δεν μειώνει στο ελάχιστο την τέχνη του.

Φαίνεται καθαρά η επιρροή που άσκησαν τόσο οι δάσκαλοί του και κυρίως ο Ενγκρ, ο Μανέ,αλλά και ο ιμπρεσιονισμός της εποχής με στοιχεία νατουραλισμού.
Είναι δυνατόν να μην θαυμάσει κανείς την μαεστρία να αποτυπώνει την κάθε λεπτομέρεια,το φως που διαχέεται, το χρώμα, την νερένια υφή και την διαφάνεια του;
Μπορεί κάποιους να μην τους εκφράζει αυτός ο τρόπος αποτύπωση της εικόνας, είναι όμως συγκλονιστικός ο τρόπος που αποδίδεται, είναι θαυμαστό το αποτέλεσμα.

Να είσαι καλά που με επαναφέρεις σε πράγματα που αγάπησα, που αγαπώ και που και γι΄αυτά αξίζει τον κόπο να αντισταθούμε , να τα υπερασπιστούμε μαζί με την ζωή μας.

blackbedlam είπε...

Για να πούμε την αλήθεια δεν είχαν και άδικο οι επικριτές του,μόνο όμως όσον αφορά την κριτική τους για φωτογραφική δουλειά,που όμως δεν μειώνει στο ελάχιστο την τέχνη του.

Φαίνεται καθαρά η επιρροή που άσκησαν τόσο οι δάσκαλοί του και κυρίως ο Ενγκρ, ο Μανέ,αλλά και ο ιμπρεσιονισμός της εποχής με στοιχεία νατουραλισμού.
Είναι δυνατόν να μην θαυμάσει κανείς την μαεστρία να αποτυπώνει την κάθε λεπτομέρεια,το φως που διαχέεται, το χρώμα, την νερένια υφή και την διαφάνεια του;
Μπορεί κάποιους να μην τους εκφράζει αυτός ο τρόπος αποτύπωση της εικόνας, είναι όμως συγκλονιστικός ο τρόπος που αποδίδεται, είναι θαυμαστό το αποτέλεσμα.

Να είσαι καλά που με επαναφέρεις σε πράγματα που αγάπησα, που αγαπώ και που και γι΄αυτά αξίζει τον κόπο να αντισταθούμε , να τα υπερασπιστούμε μαζί με την ζωή μας.



Αναγνώστες