Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Francesco Hayez - Φραντσέσκο Χάγιεζ

Αυτοπροσωπογραφία (1848)
Πινακοθήκη Μπρέρα στο Μιλάνο


Ο Φραντσέσκο Χάγιεζ γεννήθηκε στην Βενετία το 1791 και πέθανε στο Μιλάνο το 1882.
Ήταν γόνος φτωχής οικογένειας με Γάλλο πατέρα και Ιταλίδα μητέρα.
Ανατράφηκε από την αδελφή της μητέρας του σε μια οικογένεια οικονομικά ευκατάστατη.
Σπούδασε στη Ακαδημία Καλών Τεχνών της Βενετίας.


Αριστοτέλης (1811)
Πινακοθήκη Ακαδημίας Βενετίας


Λαοκόων (1812)
Πινακοθήκη Μπρέρα στο Μιλάνο


Ρινάλντο και Αρμίντα (1812-13) 
Πινακοθήκη Ακαδημίας Βενετίας


O Οδυσσέας στην αυλή του Αλκινόου (1814-16)
Εθνικό Μουσείο Καποντιμόντε στη Νάπολη


Σικελικός Εσπερινός Α' (1821-22)
Ιδιωτική συλλογή

Σικελικoί Εσπερινοί ( Vespri Siciliani) ήταν η ονομασία της επανάστασης των Σικελών το 1282 ενάντια στο καθεστώς του Φράγκου βασιλέα ο οποίος με παπική συναίνεση είχε καταλάβει το Βασίλειο της Σικελίας από το 1268.
Η επανάσταση ονομάστηκε έτσι γιατί ξεκίνησε κατά τη διάρκεια των Εσπερινών της Μεγάλης Δευτέρας και ήταν η απαρχή του πολέμου που κράτησε για 20 χρόνια.


Ο αρραβώνας Ρωμαίου και Ιουλιέτας παρόντα του πατέρα Λορέντζο (1823)
Ιδιωτική συλλογή


Το τελευταίο φιλί Ρωμαίου και Ιουλιέτας (1823)
Βίλα Καρλότα στο Τρεμέζζο Ιταλίας


Carolina Zucchi (1825)
Δημοτικό Μουσείο στο Τορίνο


Η Αγία Μαγδαληνή στην έρημο (1825)
Ιδιωτική συλλογή


Αυτοπροσωπογραφία με φίλους (1824-27)
Μουσείο Poldi Pezzoli στο Μιλάνο


Οι Απόστολοι Ιάκωβος και  Φίλιππος (1825-27)
Ιδιωτική συλλογή


Σταύρωση με τη Μαγδαληνή γονατιστή να κλαίει (1825-27)
Επισκοπικό Μουσείο στο Μιλάνο


Βηθσαβεέ (1827)
Ιδιωτική συλλογή


Η Μαρία Στιούαρτ ανεβαίνει στο ικρίωμα (1827)
Ιδιωτική συλλογή


Η συνωμοσία του Lampugnani (1826-29)
Ακαδημία Καλών Τεχνών Μπρέρα στο Μιλάνο


Ίδε ο άνθρωπος (1829)
Ιδιωτική συλλογή


Λεπτομέρεια από Κοντέσα Λουκία (1830)


 Η μπαλαρίνα Καρλότα Σαμπέρ σαν Αφροδίτη παίζει με δυο περιστέρια (1830)
Μουσείο Μοντέρνας και Σύγχρονης Τέχνης, Τρέντο Ροβερέτο Ιταλίας


Λεπτομέρεια


Λεπτομέρεια


Η πριγκίπισσα Cristina di Belgiojoso Trivulzio (1830-31)
Ιδιωτική συλλογή


Οι πρόσφυγες της Πάργας (1831)
Δημοτική Πινακοθήκη στην Μπρέσια Ιταλίας


Το λουτρό των νυμφών (1831)
Ιδιωτική συλλογή


Λωτ και οι κόρες του (1833)
Ιδιωτική συλλογή


Μετανοούσα Μαγδαληνή (1833)
Πινακοθήκη Μοντέρνας Τέχνης στο Μιλάνο


Το τελευταίο αντίο Ρωμαίου και Ιουλιέτας (1833)
Ιδιωτική συλλογή


Λουλούδια (1834)
Ιδιωτική συλλογή


Η Βηθσαβεέ στο λουτρό της (1834)
Ιδιωτική συλλογή


Βάρκα με Έλληνες φυγάδες (1835)
Ιδιωτική συλλογή


Ρουθ (1835)
Μουσείο Σαν Ντομένικο στην πόλη Φορλί Ιταλίας


Οδαλίσκη ξαπλωμένη (1839)
Ιδιωτική συλλογή


H Φυγή από τη Χίο (1839)
Ιδιωτική συλλογή


Η τελευταία συνάντηση του Τζάκοπο Φόσκαρι με την οικογένειά του (1838-40)
Πινακοθήκη στη Piazza della Scala στο Μιλάνο


Χαρέμι (1840)
Ιδιωτική συλλογή


Ο αυτοκράτορας Φερδινάνδος Α' της Αυστρία (1840)
Ακαδημία Καλών Τεχνών Μπρέρα στο Μιλάνο


Μελαγχολική σκέψη (1840-41)
Ιδιωτική συλλογή


Μελαγχολική σκέψη (1842)
Ιδιωτική συλλογή


Πορτρέτο του Αλεσάντρο Μανζόνι (1841)
Πινακοθήκη Μπρέρα στο Μιλάνο


Ο Μαρίνο Φαλιέρο επικρίνει τον νεαρό Steno (1844)
Ιδιωτική συλλογή


 Τερέζα Μανζόνι (1849)
Πινακοθήκη Μπρέρα στο Μιλάνο


Λεπτομέρεια Σαμψών και το λιοντάρι (1842)
Πινακοθήκη Μοντέρνας Τέχνης στη Φλωρεντία


 Η Αικατερίνη Κορνάρο καθαίρεται από το θρόνο της Κύπρου (1842)
Ακαδημία Καλών Τεχνών στην πόλη Μπέργκαμο Ιταλίας

Η Αικατερίνη Κορνάρο ήταν η τελευταία βασίλισσα της Κύπρου. 
Βασίλεψε από το 1474 έως το 1489,  μετά τον θάνατο του σύζυγού της Ιακώβου Β' και του παιδιού τους. 
Η Βενετική κυβέρνηση από πριν είχε φροντίσει να υιοθετήσει την Αικατερίνη και κατά την διάρκεια της βασιλείας της  με το πρόσχημα της "προστασίας" της Αικατερίνης πήρε στα χέρια της όλες τις εξουσίες.  
Το 1489 η Κύπρος εκχωρήθηκε στη Βενετία και η Αικατερίνη έφυγε από την Κύπρο. 
Οι Βενετοί την ονόμασαν "Κόρη της Ενετικής Δημοκρατίας".


Η Παναγία της θλίψης με Αγγέλους και τα σύμβολα του πάθους (1842)
Μουσείο Ριβα ντελ Γκάρντα στην Ιταλία


Ο αναξιοπαθής Φραντσέσκο Φόσκαρι (1842-44)
Πινακοθήκη Μπρέρα στο Μιλάνο


Λεπτομέρεια


 Συνάντηση Ιακώβ και ο Ησαύ (1844)
Πινακοθήκη Tosio Martinengo στην Μπρέσια Ιταλίας


Σικελικός Εσπερινός Γ' (1845-46)
Εθνική Πινακοθήκη Μοντέρνας Τέχνης στη Ρώμη


Η Θάμαρ του Ιούδα (1847)
Μουσείο Μοντέρνας και Σύγχρονης Τέχνης στην πόλη Βαρέζε Ιταλίας


Μυστική κατηγορία (1847-48)
Δημοτικό Μουσείο σε Πάβια Ιταλίας


Η Ρεβέκκα στο πηγάδι (1848)
Πινακοθήκη Ακαδημίας Μπρέρα στο Μιλάνο


O Alberico da Romano φυλακισμένος με την οικογένειά του...(1845-50)
Ιδιωτική συλλογή


 Σταυροφόροι κοντά στην Ιερουσαλήμ (1836-50) 
Βασιλικό Ανάκτορο στο Τορίνο


Πορτρέτο του συλλέκτη έργων τέχνης Gian Giacomo Poldi Pezzoli (1851)
Μουσείο Poldi Pezzoli στο Μιλάνο


Πορτρέτο κυρίας Matilde Branca (1851)
Πινακοθήκη Σύγχρονης Τέχνης στο Μιλάνο


Σύμβουλος της Βεντέτας (1851)
Παλάτι του Λίχτενσταϊν στη Βιέννη 


 O αποχωρισμός των δύο Φόσκαρι (1852)
Παλάτσο Πίττι στη Φλωρεντία

Βενετία 15ος αιώνας.
Ο Δόγης Φραντσέσκο Φόσκαρι  δεν διστάζει να εξορίσει  γιο του Τζάκομο λόγω του ζωηρού του βίου.
Ο Τζάκομο επιστρέφει από την εξορία που του είχε επιβάλει ο πατέρας του ως τιμωρία.
Ο  Λορεντάνο, εχθρός των Φόσκαρι, τον καταγγέλλει στις αρχές για προδοσία εναντίον της δημοκρατίας.
Με πόνο ψυχής ο δόγης πρέπει πάλι να εξορίσει τον γιο του.
Ο γιος πεθαίνει και ο πατέρας του παραιτείται μετά από 30 χρόνια έντιμης διακυβέρνησης.


 Το φιλί (1859)
Πινακοθήκη Μπρέρα στο Μιλάνο


Λουομένη (1859)
Ακαδημία Μπρέρα στο Μιλάνο


Λεπτομέρεια


Αυτοπροσωπογραφία (1860)
Πινακοθήκη Ουφίτσι στη Φλωρεντία


Οδαλίσκη (1867)
Πινακοθήκη Μπρέρα στο Μιλάνο


Οι τελευταίες στιγμές του Δόγη Μαρίνου Φαλιέρο (1867)
Πινακοθήκη Μπρέρα στο Μιλάνο


Η καταστροφή του ναού της Ιερουσαλήμ (1867) 
Πινακοθήκη Ακαδημίας Βενετίας


Πορτρέτο της κοντέσας Antonietta Negroni Prati Morosini (1872)
Πινακοθήκη Μοντέρνας Τέχνης στο Μιλάνο


Μελέτη για κεφάλι ηλικιωμένου (1878)
Ιδιωτική συλλογή


Aυτοπροσωπογραφία στα 88 του χρόνια (1878)
Ακαδημία Καλών Τεχνών στη Φλωρεντία


 Βάζο με λουλούδια στο παράθυρο χαρεμιού (1881)
Πινακοθήκη Μπρέρα στο Μιλάνο
                   

Ο Σωκράτης ανακαλύπτει τον Αλκιβιάδη σε γυναικείες γειτονιές
Τοιχογραφία στο Παλάτσο Papadopoli στη Βενετία 


 Οικογενειακό πορτρέτο (1807)
Μουσείο Luigi Bailo στο Τρεβίζο


Ο Ερμής δίνει το μήλο της έριδος στον Πάρη (1817)
Διακοσμητική τοιχογραφία στο Μουσείο Κορέρ στη Βενετία


Διακοσμητική τοιχογραφία στο Μουσείο Κορέρ στη Βενετία (1817) 


Διακοσμητική τοιχογραφία στο Μουσείο Κορέρ στη Βενετία (1817) 


 H Κοντέσα Λουκία (1830)
Ιδιωτική συλλογή


Ο τενόρος Τζοβάνι Ντέιβιντ ως Σύλλας στη σκηνή (1830)
Ακαδημία Καλών Τεχνών Μπρέρα στο Μιλάνο


Χωρική από Ciociaria Ιταλίας (1842)
Ιδιωτική συλλογή


 Διαλογισμός για την ιστορία της Ιταλίας (1850)
Ιδιωτική συλλογή


Βενετσιάνα γυναίκα (1853)
Βίλα Καρλότα στο Τρεμέζζο Ιταλίας


 Νέα αγαπημένη - Σκηνή από ένα χαρέμι (1866)
Ιδιωτική συλλογή


Τζάκομο Ροσίνι (1870)
Πινακοθήκη Μπρέρα στο Μιλάνο


Ίδε ο άνθρωπος (1867-75)
Ακαδημία Καλών Τεχνών Tadini, Μπέργκαμο Ιταλίας

8 σχόλια:

MYSTELIOS είπε...

Εξαιρετικός ζωγράφος !!!
Καλά Χριστούγεννα φίλε μου και Χρόνια Πολλά !!!

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Μου αρέσει που είσαι σταθερά φιλότεχνος!

Καλές γιορτές εύχομαι...

Λυγερή Βασιλείου είπε...

Αφού πρώτα σε ευχαριστήσω γιατί όλο το χρόνο πλημμύρισες την ψυχή μου με μια σπάνια συλλογή εικαστικής ομορφιάς ...Εύχομαι τα Χριστούγεννα να νοιώσεις όλες τις προσδοκίες και τις ελπίδες σου ΑΝΑΣΤΗΜΕΝΕΣ


http://ligery.pblogs.gr/2011/12/ayrio.html

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Τόσο φυσικές!!!


ΚΑΛΕΣ και ΧΑΡΟΥΜΕΝΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ!!!

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

jf είπε...

Χάμπιλις, καλές γιορτές να περάσεις και χρόνια πολλά για τη γιορτή σου!

quartier libre είπε...

@
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΛΑ, habilis !

η ζωγραφική, τέλεια !

John Kalantzis είπε...

Εκπληκτικά έργα τέχνης!
Καλή χρονιά Χάμπιλις!
Meteojohn71-Λουτράκι

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Στα γεράματά του έμοιαζε με καλόγερος!

Ήθελα να ΄ξερα πώς θα ζωγράφιζε «τον προβληματισμό για την ιστορία της Ελλάδας»...

Νομίζω πως τον Αριστοτέλη τον αδίκησε κάπως...

Καλή χρονιά



Αναγνώστες