Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Parmigianino - Παρμιτζανίνο

Αυτοπροσωπογραφία (1540)
Εθνική Πινακοθήκη στη Πάρμα

Ο Παρμιτζανίνο γεννήθηκε στη Πάρμα το 1503 και το κανονικό του όνομα ήταν Τζιρόλαμο Φραντσέσκο Μαρία Ματσόλα.
Στα 2 του χρόνια έχασε  τον πατέρα του από πανώλη και ανέλαβαν την ανατροφή του οι δύο θείοι του  που ήταν ζωγράφοι στο εργαστήριο των οποίων και μεγάλωσε.
Σε ηλικία 16 ετών του ανατίθεται εικονογράφηση νωπογραφιών για το ναό του Αγίου Ιωάννη του Ευαγγελιστή της Πάρμα.
Στα 24 του χρόνια φεύγει για τη Ρώμη όπου γίνεται εγκάρδια δεκτός και όπου κάποιοι βλέπουν στο ταλέντο του την ανάσταση του Ραφαήλ.
 Αμέσως όμως η πόλη έζησε την λεηλασία της από τα στρατεύματα του Καρόλου Ε΄ το 1527 και αναγκάστηκε να βρεθεί στη Μπολόνια και στην αυτοκρατορική αυλή όπου τότε επέλεξε τον Τιτσιάνο σαν ζωγράφο της αυλής.
Επέστρεψε στη Πάρμα  ενώ παρουσιάζει ιδιαίτερη ψυχολογική συμπεριφορά που τον κάνει μελαγχολικό και εκκεντρικό.
Το  1531 φυλακίζεται γιατί αδυνατεί να ολοκληρώσει νωπογραφίες που είχε αναλάβει σε ναό της Πάρμα και δεν επέστρεψε τα χρήματα της προκαταβολής για την εργασία του.
 Πέθανε περιθωριοποιημένος στα 37 του χρόνια σε ένα χωριό της Πάρμα.
Εκτός από τη ζωγραφική ασχολήθηκε και με τη χαρακτική.


Βάπτιση του Χριστού (1519)
Πινακοθήκη Γκεμέλντε στο Βερολίνο


Πορτρέτο νέου (1520ς)
Μουσείο Λούβρου


Αγία Βαρβάρα  (1522)
Μουσείο του Πράδο στη Μαδρίτη


Πορτρέτο του Lorenzo Cybo (1523)
Εθνικό Μουσείο Τέχνης Δανίας στην Κοπεγχάγη


Η Παρθένος με παιδί και ένα άγγελο (1523)
Μουσείο Στέντελ στη Φρανκφούρτη


Περιτομή (1523)
Ινστιτούτο Τέχνης του Ντιτρόιτ


Ο στρατιωτικός Gian Galeazzo Sanvitale κόμης της πόλης Φοντανελάτο (1524)
Εθνική Πινακοθήκη Ιταλίας στη Νάπολη


Πορτρέτο άνδρα με ένα βιβλίο (1524)
Πινακοθήκη στην πόλη Γορκ Αγγλίας


Ανάπαυση κατά τη φυγή στην Αίγυπτο (1524)
Μουσείο του Πράδο στη Μαδρίτη


Αυτοπροσωπογραφία μέσα από ένα κοίλο καθρέπτη (1524)
Μουσείο Ιστορίας της Τέχνης στη Βιέννη


Μαντόνα Ντόρια (1525)
Πινακοθήκη Ουφίτσι στη Φλωρεντία


Άνδρας με βιβλίο (1525-26)
Μουσείο Ιστορίας της Τέχνης στη Βιέννη


Αγία Οικογένεια με Άγιο Ιωάννη παιδί (1524-27)
Μουσείο Καποντιμόντε στη Νάπολη


Παρθένος και παιδί (1525-27)
Πινακοθήκη Κουρτώ στο Λονδίνο


Το όραμα του Αγίου Ιερώνυμου (1527)
Εθνική Πινακοθήκη στο Λονδίνο


Λεπτομέρεια


Η μεταστροφή του Αγίου Παύλου (1527-28)
Μουσείο Ιστορίας της Τέχνης στη Βιέννη


Πορτρέτο του άρχοντα και στρατιωτικού Malatesta Baglioni (1527-28)
Μουσείο Ιστορίας της Τέχνης στη Βιέννη


Ο καρδινάλιος Λορένζο Πούτσι (1529-30)
Εθνική Πινακοθήκη στο Λονδίνο


Παναγία με τριαντάφυλλο (1529-30)
Κρατικά Μουσεία Δρέσδης


Παναγία βρεφοκρατούσα με τους αγίους Αυγουστίνο, Μαργαρίτα, Ιερώνυμο και έναν άγγελο (1529-30)
Εθνική Πινακοθήκη στη Μπολόνια


Λεπτομέρεια


Η Παναγία, το Θείο  βρέφος και Άγιοι (1530)
Πινακοθήκη Ουφίτσι στη Φλωρεντία


Ο μυστικός γάμος της Αγίας Αικατερίνης (1527-31)
Εθνική Πινακοθήκη στο Λονδίνο


Πορτρέτο ενός ευπατρίδη (1530-31)
Πινακοθήκη Ουφίτσι στη Φλωρεντία


Νεαρός ευγενής (1630-32)
Βασιλική Συλλογή στο Κάστρο Γουίντσορ


Πορτρέτο νέας (1535)
Μουσείο Καποντιμόντε στη Νάπολη


Τρεις από τις μωρές παρθένες πλαισιωμένες από τον Μωυσή και τον Αδάμ (1531-39)
Ναός Σάντα Μαρίας ντέλα Στεκάτα στην Πάρμα


Λεπτομέρεια


Λεπτομέρεια


Πορτρέτο του Pier Maria Rossi di San Secondo (1535-39)
Μουσείο του Πράδο στη Μαδρίτη


Η Camilla Gonzaga, κοντέσα του San Secondo και οι γιοί της 
Μουσείο του Πράδο στη Μαδρίτη


Ο Έρωτας σκαλίζει το τόξο του (1534-39)
Μουσείο Καλλών Τεχνών Βιέννης 


Λεπτομέρεια 


Παλλάς Αθηνά  (1539)
Βασιλική Συλλογή στο Κάστρο Γουίντσορ


Μαντόνα με τον μακρύ λαιμό (1534-40)
Πινακοθήκη Ουφίτσι στη Φλωρεντία


Λουκρητία (1540)
Μουσείο Καποντιμόντε στη Νάπολη


***


Άγιος Ιερώνυμος - Ο δημιουργός αμφισβητείται
Ιδιωτική συλλογή


Francesco Mazzola 
Εθνική Πινακοθήκη στο Λονδίνο


Ο μυστικός γάμος της Αγίας Αικατερίνης μετά  Παρμιτζανίνο


Σχέδια - Χαρακτικά

Η Κίρκη και οι σύντροφοι του Οδυσσέα (1527)
Πινακοθήκη Ουφίτσι στη Φλωρεντία


Ο γάμος της Παρθένου (1530ς)
Chatsworth House στην Αγγλία


Αποκαθήλωση (1530ς)
Μουσείο Αλμπερτίνα στη Βιέννη


Αποκαθήλωση (1524-30)
Μουσείο Καλών Τεχνών Βουδαπέστης


Η Αφροδίτη χειραγωγεί τον Έρωτα (1524-30)
Μουσείο Καλών Τεχνών Βουδαπέστης


Κεφάλι Λαοκόοντα (1530ς)
Chatsworth House στην Αγγλία


Κυνηγός ελαφιού φυσώντας το κέρατο (1530-39)
Εθνική Πινακοθήκη Βικτόρια στη Μελβούρνη


Αριστερό προφίλ κεφαλής 
Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης στη Νέα Υόρκη

2 σχόλια:

MYSTELIOS είπε...

Υπέροχο αφιέρωμα στον μεγάλο Ιταλό ζωγράφο. Ο Παρμιτζιανίνο προσπάθησε συνειδητά να δημιουργήσει με την τέχνη του κάτι καινούριο και αναπάντεχο, έστω και εις βάρος της φυσικής ομορφιάς που καθιέρωσαν οι μεγάλοι δάσκαλοι. Ήταν ίσως ένας από τους πρώτους μοντέρνους καλλιτέχνες. Θεωρείται επίσης ένας από τους κυριότερους Ιταλούς εκπρόσωπους του Μανιερισμού !!!
Ευχαριστούμε φίλε για την παρουσίαση των έργων του και καλή συνέχεια !!!

Νimertis είπε...

Πολύ ωραίο για μια ακόμη φορά... χαίρομαι να ανακαλύπτω όλους αυτούς τους 'μάστορες' μέσα από το ιστολόγιό σου φίλε μου... να'σαι καλά!



Αναγνώστες