Αυτοπροσωπογραφία ως αλληγορία της ζωγραφικής (1638-39)
Βασιλική Συλλογή Βρετανίας - Κάστρο Γουίντσορ
Η Αρτεμισία Τζεντιλέσκι γεννήθηκε το 1593 στη Ρώμη.
Από μικρό παιδάκι έπαιζε με τα πινέλα στο εργαστήριο του ταλαντούχου πατέρα της Οράτιου, ο οποίος και την επηρέασε καταλυτικά για το στυλ που ακολούθησε.
Ήταν η πρώτη γυναίκα ζωγράφος που ψηφίστηκε μέλος της Ακαδημίας Καλών Τεχνών της Φλωρεντίας σε μια εποχή που η ζωγραφική ήταν αυστηρά ανδρική υπόθεση.
Έχασε από παιδί την μητέρα της και ένας βιασμός στα μετ-εφηβικά της χρόνια δεν την εμπόδισαν να ζωγραφίζει και παράλληλα σαν μητέρα να μεγαλώσει τα τέσσερα παιδιά της.
Έζησε εκτός από την Ρώμη στη Φλωρεντία και στη Νάπολη όπου και πέθανε το 1653.
Λίγο πριν το 1630 ταξίδεψε στο Λονδίνο για να βοηθήσει τον ηλικιωμένο πατέρα της που για χρόνια ζωγράφιζε στην αυλή της βασίλισσας Ενριέτας.
Στις γνωριμίες της ζωής της συμπεριλαμβάνετε και ο Γαλιλαίος με τον οποίο αλληλογραφούσε τακτικά.
Μαντόνα και παιδί (1609-10)
Πινακοθήκη Παλατίνα - Παλάτσο Πίττι στη Φλωρεντία
Στα 17 της ζωγραφίζει "Η Σουζάνα και οι δυο γέροντες".
Ένα θέμα που ενέπνεε αρκετούς μεγάλους ζωγράφους της Αναγέννησης και όχι μόνο.
Οι σύγχρονοι της περί την ζωγραφική ψαχνόντουσαν τότε για τον πραγματικό δημιουργό του πίνακα:
Ανακτορική κατοικία στην κοινότητα Pommersfelden της Γερμανίας
Λεπτομέρεια
Η βιβλική ιστορία θέλει την Σουζάνα να είναι μια όμορφη και πιστή σύζυγος.
Δύο γέροντες την παρενοχλούν σεξουαλικά όταν αυτή είναι στο μπάνιο της.
Η Σουζάνα δεν ενδίδει και αυτοί τότε την κατηγορούν για μοιχεία ....
Η Ιουδήθ αποκεφαλίζει τον Ολοφέρνη (1611-12)
Εθνικό Μουσείο Καποντιμόντε στη Νάπολη
Ο Καραβάτζιο στο ίδιο θέμα:
Δανάη (1612)
Μουσείο Τέχνης Σεντ Λούις στο Μιζούρι των Η.Π.Α.
Αυτοπροσωπογραφία ως γυναίκα Μάρτυρας (1615)
Ιδιωτική συλλογή
Αλληγορία της κλίσης, προδιάθεσης (1615-16)
Σπίτι - Μουσείο Μπουοναρότι στη Φλωρεντία
Η Αγία Σεσίλια παίζοντας λαούτο (1616)
Πινακοθήκη Spada στη Ρώμη
Αυτοπροσωπογραφία παίζοντας λαούτο (1615-17)
Μουσείο Τέχνης Wadsworth Atheneum στο Χάρτφορντ του Κονέκτικατ των Η.Π.Α.
Μαρά Μαγδαληνή σε έκσταση (1613-20)
Ιδιωτική συλλογή
Ιουδήθ και η υπηρέτρια της (1614-20)
Πινακοθήκη Παλατίνα - Παλάτσο Πίττι στη Φλωρεντία
Jael and Sisera (1620)
Μουσείο Καλών Τεχνών Βουδαπέστης
Αγία Αικατερίνη της Αλεξάνδρειας (1620)
Πινακοθήκη Ουφίτσι στη Φλωρεντία
Ιδιωτική συλλογή
Ιουδήθ και Ολοφέρνης II (1620-21)
Πινακοθήκη Ουφίτσι στη Φλωρεντία
Κλεοπάτρα (1621-22)
Ιδιωτική συλλογή
Μετανοημένη Μαρία Μαγδαληνή (1620-25)
Πινακοθήκη Παλατίνα - Παλάτσο Πίττι στη Φλωρεντία
Καθεδρικός Ναός Σεβίλλης
Ιουδήθ και η υπηρέτριά της (1623-25)
Ινστιτούτο Τεχνών του Ντιτρόιτ των Η.Π.Α.
Ο Χριστός ευλογεί τα παιδιά (1624-25)
Ιδιωτική συλλογή
Κοιμωμένη Αφροδίτη (1625)
Μουσείο Καλών Τεχνών στη Βιρτζίνια των Η.Π.Α.
Αυγή (1625-27)
Ιδιωτική συλλογή
Ο θάνατος της Κλεοπάτρας (1629)
Μουσείο Τέχνης Πόρτλαντ
Αλληγορία για Ζωγραφική (1620-30)
Μουσείο Τεσσέ στην πόλη Λε Μαν της Γαλλίας
Λουκρητία (1627-30)
Μουσείο Πολ Γκετί στο Λος Άντζελες
Ευαγγελισμός (1630)
Εθνικό Μουσείο Καποντιμόντε στη Νάπολη
Μετανοούσα Μαγδαληνή (1615-1631)
Ιδιωτική συλλογή
Κλειώ η μούσα της Ιστορίας (1632)
Cassa di Risparmio - Τράπεζα Ταμιευτηρίου στην Πίζα της Ιταλίας
Εσθήρ προ του Ασουήρου (1628-35)
Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης στη Νέα Υόρκη
Γέννηση Αγίου Ιωάννη Βαπτιστή (1635)
Μουσείο του Πράδο στη Μαδρίτη
Προσκύνηση των Μάγων (1636-37)
Εθνικό Μουσείο Καποντιμόντε στη Νάπολη
Καθεδρικός Ναός στην πόλη Ποσουόλι Ιταλίας
Σαμψών και Δαλιδά (1630-38)
Εθνικό Μουσείο Τέχνης, Αρχιτεκτονικής και Σχεδίου στο Όσλο
Ο Λωτ και οι κόρες του (1640)
Μουσείο Τέχνης Τολέδο στο Οχάιο των Η.Π.Α.
Αγία Αικατερίνη της Αλεξάνδρειας (1640ς)
Ιδιωτική συλλογή
Δαβίδ και Βηρσαβεέ (1640ς)
Μουσείο Κολόμπους στο Οχάιο των Η.Π.Α.
Διαπίστωση ότι ο Αχιλλέας βρίσκεται στην αυλή του βασιλιά Λυκομήδη (1641)
Ιδιωτική συλλογή
Λουκρητία (1642-43)
Μουσείο Καποντιμόντε στη Νάπολη
Ιδιωτική συλλογή
Η Βηρσαβεέ στο μπάνιο της (1640-45)
Ιδιωτική συλλογή
Νέο Παλάτι στο Πότσνταμ Γερμανίας
Η Ιουδήθ με την υπηρέτριά της και το κεφάλι του Ολοφέρνη (1645-50)
Εθνικό Μουσείο Καποντιμόντε στη Νάπολη
Η Βηρσαβεέ στο μπάνιο της (1650)
Νέο Παλάτι στο Πότσνταμ Γερμανίας
Ο θρίαμβος της Γαλάτειας (1650)
Εθνική Πινακοθήκη Ουάσιγκτον DC
Ιδιωτική συλλογή
4 σχόλια:
Καλησπέρα...πάντα μένω άφωνη με τα έργα αυτων των καταπληκτικών ζωγράφων,που με λίγα εφόδια,εβγαζαν τόση αληθινά την ζωή τους ζωγραφίζοντας.Και τι λεπτομέρειες...να αναφέρω εδώ και την Ελένη Μπουκούρη,πρώτη Ελληνίδα ζωγράφος που σπουδασε καλών τεχνών ντυμένη αντρας.Εύχομαι και στην σημερινή εποχή να έχουμε καλλιτέχνες όμοιου επιπέδου.Καλή Ανάσταση
Πωπω!!! Παααααααααααααααααααααααρα πολλοί πίνακες!!!!!!!!
Πού τους βρίσκεις;
Μερικοί ειναι αποτρόπαιοι. Εννοώ αυτούς με τα μαχαιρώματα κτλ. Πολύ αποκρουστικοί. Αηδιάζω.
Ήταν ανάγκη να βάλεις αυτούς τους αποκρουστικούς πίνακες;;; Θες να μας αηδιάσεις;
Αν θες γίνε μέλος στα μπλογκ μου.
Ευχαριστώ.
Δημοσίευση σχολίου