Ο Εντουάρ Μανέ το 1863 παρουσίασε στο Σαλόνι Απορριφθέντων του Παρισιού το έργο.
Η απεικόνιση της γυμνής γυναίκας χωρίς τον για την εποχή, συγκαλυμμένο τρόπο που αρμόζει στη σκηνή, έγινε αφορμή για να απορριφθεί ο πίνακας από το επίσημο Σαλόνι.
Ο πίνακας έγινε δεκτός εντυπωσιάζοντας κάποιους θετικά αλλά και με μεγάλες αρνητικές αντιδράσεις των φιλότεχνων.
Βρίσκεται στο Μουσείο Ορσέ.
Παρόμοια σκηνή του έργου υπάρχει σε παλαιότερη χαλκογραφία του Marcantonio Raimondi που είχε βασιστεί σε ένα σχέδιο του Ραφαήλ :
Η απόφαση του Πάρη μετά Ραφαήλ (1516)
Λεπτομέρεια χαλκογραφίας
Τα χρόνια πέρασαν αλλά η σκηνή της δημιουργίας του Μανέ είναι ζωντανή και στις ημέρες μας, μιας και έχει το μαγικό ραβδάκι να προκαλεί αρκετούς να παίξουν μαζί της.
Γλυπτό Κατοβίτσε Πολωνία
Γλυπτό του John Seward Johnson
Νιου Τζέρσεϊ της Αμερικής
Λεπτομέρεια
Λεπτομέρεια
Γλυπτό από την Αγγλίδα Althea Wynne
Γλυπτό του Αμερικάνου John De Andrea (1982)
Λεπτομέρεια
Πρόγευμα στη χλόη
Antony Caro (1989)
Πάμπλο Πικάσο (1962)
Πάρκο στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στη Στοκχόλμη
Λεπτομέρεια
Ελαιογραφία του Cesar Santos
Πικάσο 1960
Πικάσο (1970)
Λιθογραφία του Paul Wunderlish (1977)
Λιθογραφία του Paul Wunderlish (1977)
Jean Jacques Surian (1978)
Γεύμα στο γρασίδι - Αφιέρωμα στο γαλλικό ιμπρεσιονισμό
Των Ρώσων Vladimir Dubosasky και Alexander Vinogradov
Από αριστερά ο Μονέ, Γκογκέν, βαν Γκογκ, Πισαρό και ο Μανέ
Από δεξιά Ντεγκά, Τουλούζ Λοτρέκ, Ρενουάρ, Σεζάν
Μελέτη μετά "Πρόγευμα στη χλόη"
Ο φωτογραφικός φακός, το σκηνοθετικό οίστρο με τρία - τέσσερα μοντέλα ή και χωρίς, με τα γραφικά στον υπολογιστή, με τα σκίτσα ή ότι μέσο έκφρασης υπάρχει, μιας και το θέμα υπάρχει το παιχνίδι συνεχίζεται.
Ακόμα και η παρωδία κρατά το έργο ζωντανό στο χρόνο
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου