Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Θεά Αθηνά - Goddess Athena



Η Αθηνά ήταν κόρη του Δία και της Μήτις.
 Η Μήτις ήταν η πρώτη κανονική σύζυγος του Δία.
 Όταν ήταν εγκυμονούσα στην Αθηνά, ένας χρησμός έφτασε στα αφτιά του Δία που έλεγε
 ότι η σύζυγος του θα γεννούσε ένα παιδί που θα  έπαιρνε τον θρόνο του.
 Ο Δίας βλέποντας τον Όλυμπο να χάνεται κάτω από τα πόδια του έτρεξε να συμβουλευτεί τη Γη και τον Ουρανό.
 Η συμβουλή ήταν να καταβροχθίζει τη Μήτις, κάτι που συνηθιζόταν στην οικογένεια και κάτι και που έκανε.
  Πέρασαν οι ημέρες εκεί ψηλά στον Όλυμπο και ο Δίας άρχισε να έχει φοβερούς πονοκεφάλους που τον βασάνισαν.
 Στην απόγνωση του φώναξε τον Ήφαιστο μήπως και τον γιατρέψει. 
Ο Ηφαιστος που είχε τα σύνεργα της δουλειάς  μαζί του, 
πήρε ένα μεγάλο σφυρί και με όλη του τη δύναμη σημάδεψε το κεφάλι του πατέρα των Θεών.
 Από το σπασμένο κεφάλι του Δία ξεπήδησε η Αθηνά πάνοπλη, με την περικεφαλαία της και την ασπίδας της,
 την οποία και απέθεσε  στα πόδια του Δία αναγνωρίζοντας τον υπέρτατο Θεό.


Η γέννηση της Αθηνάς
Αγγείο που βρέθηκε στη Θήβα (570-560 π.Χ.)
Μουσείο Λούβρου


Η γέννηση της Αθηνάς
Εικονογράφηση του βιβλίου "Atalanta fugiens" (1618)


Η γέννηση της Αθηνάς
Rene-Antoine Houasse (1645-1710)
Παλάτι Βερσαλλιών 


Ο Ήφαιστος στην γένεση της Αθηνάς
Antonio Lombardo (1808-11)
Μουσείο Ερμιτάζ στην Αγία Πετρούπολη


Ο Δίας γεννώντας την Αθηνά 
Γλυπτό του Δανού Rudolph Tegner (1873-1950)


Η γέννηση της Αθηνάς
Κρήνη της Αθηνάς στη Στουτγάρδη 

Ήταν για το Δία η αγαπημένη του κόρη.
 Η σοφία της, η ομορφιά και η γενναιότητά της, την έκαναν αγαπημένη όλων των θνητών. 
 Κέρδισε πολλές  προσωνυμίες, όπως και  Εργάνη μιας και ήταν προστάτης των χειροτεχνών και δημιουργών.

H Αθηνά ανάμεσα στην αριθμητική και στη γεωμετρία
Τοιχογραφία αρχικά στη βιλλα Soranzo στο Βένετο Ιταλίας


Η Αθηνά διδάσκει τη τέχνη της γλυπτικής στη Ρόδο
Rene-Antoine Houasse (1645-1710) 
 Παλάτι Βερσαλλιών


Η Αθηνά προστατεύει την Αρχιτεκτονική, τη ζωγραφική και τη Γλυπτική από τη φθορά του χρόνου.
  Μουσείο Καλών Τεχνών Βοστόνης 


Μουσείο Καλών Τεχνών Βοστόνης 


Ο καλλιτέχνης που οδηγεί τη ζωγραφική από το σκοτάδι στο φως 
Χαλκογραφία του Pietro Aquila (1640~1700)
Απεικόνιση του Ανίμπαλε Καράτσι να βγαίνει από μια  σπηλιά στο φως ανάμεσα σε έργα του και όπου τον υποδέχεται ο Απόλλων με την Αθηνά

*

Η Αράχνη ήταν μια γυναίκα υφάντρα.
 Τα υφαντά της ήταν πανέμορφα και η δεξιοτεχνίας της ήταν ξακουστή. 
Μία ημέρα η Αράχνη κοκορεύτηκε πως η τέχνη της είναι ανώτερη και από αυτή της Αθηνάς. 
Η Αθηνά που δεν άφηνε τίποτα να πέσει κάτω, τη κάλεσε σε μια υφαντική μονομαχία. 
Η Αθηνά έπιασε το πλεκτό της με θέμα τη διαμάχη της με το Ποσειδώνα.
 Η Αράχνη διάλεξε σαν θέμα τα ερωτικά καμώματα των Ολύμπιων Θεών.
 Η Αθηνά εξοργίστηκε και κουρέλιασε το υφαντό της Αράχνης.
 Η Αράχνη μη αντέχοντας τον εξευτελισμό κρεμάστηκε.
 Η Θεά λυπήθηκε τη γυναίκα και χαλάρωσε το σχοινί που της έφερε το θάνατο.
 Η Νέμεσις για την ύβρη ήταν Αράχνη να γίνει το γνωστό αρθρόποδο.


Αράχνη
Παλάτι των Δόγηδων στη Βενετία 
 

Αράχνη
Παλάτι των Δόγηδων στη Βενετία 


Αράχνη
Philip Galle (1574)
Εθνικό Μουσείο Ολλανδίας στο Άμστερνταμ


Ο μύθος της Αράχνης
Μουσείο του Πράδο στη Μαδρίτη


Αθηνά και Αράχνη
Πινακοθήκη Ουφίτσι στη Φλωρεντία


Αθηνά και Αράχνη
Rene-Antoine Houasse (1706) 
Παλάτι Βερσαλλιών


Αθηνά και Αράχνη

*

Αν και ο Άρης ήταν ο θεός του πολέμου η Θεά κέρδισε τη προσωνυμία της Πρόμαχου.
 Πρώτη έμπαινε στις μάχες εμψυχώνοντας τους πολεμιστές, αλλά και απέτρεπε τις έριδες.
 Ο Άρης δεν έβλεπε με καλό μάτι, μια γυναίκα να ανακατεύεται στις δουλειές του.


Η Αθηνά διδάσκει την ρίψη δόρατος 
Hermann Schievelbein (1851)


Η Αθηνά συμβουλεύει τον Διομήδη
Γλυπτό του Albert Wolff (1853)
Βερολίνο


Η Αθηνά οδηγεί νέο στη μάχη
Γλυπτό του  Gustav Blaeser (1854)
Βερολίνο


Αθηνά  και νεαρός μαχητής
Karl Heinrich Moller (1851)
Βερολίνο 


Ο Αγαμέμνων διεκδικεί την αιχμάλωτη Βρισηίδα, ο Αχιλλέας εξοργισμένος τραβάει το σπαθί του για να τον σκοτώσει.
 Η Θεά  παρούσα αρπάζει τον Αχιλλέα από τα μαλλιά αποτρέποντας το φονικό.
Τιέπολο  (1751-57)
Τοιχογραφία στο Βασιλικό Παλάτι στη Μαδρίτη


Η Αθηνά απωθεί τον Άρη μακριά από την ειρήνη και την ευημερία  
Τιντορέτο (1576-77)
Παλάτι Δόγηδων στη Βενετία


Λεπτομέρεια


Αθηνά και Άρης
Ανάκτορο Σένμπρουν στη Βιέννη, Αυστρία


Η σύγκρουση της Αθηνάς με τον Άρη
Joseph Benoit Syvee  (1771)


Ηρακλής και Αθηνά κατά του Άρη
Wolfut Victor (1630-40)


Η  Αθηνά νικά τον Άρη
Μουσείου Λούβρου


Η Αθηνά προστατεύει την Ειρήνη από τον Άρη, ή Ειρήνη και πόλεμος, ή Η ευλογία της ειρήνης
Ρούμπενς (1629-30)


Αθηνά Πρόμαχος
Βάσος Φαληρέας (1951-52)
Πεδίο του Άρεως στην Αθήνα


Αθηνά Πρόμαχος
Βάσος Φαληρέας (1951-52)
Πεδίο του Άρεως στην Αθήνα


Αθηνά Πρόμαχος
Βάσος Φαληρέας (1951-52)
Πεδίο του Άρεως στην Αθήνα

*

Η Θεά πάντως είναι πανταχού παρούσα.
Σε μια λαμπρή τελετή στο γάμο του Πηλέα και της Θεάς Θέτιδας ήταν καλεσμένοι όλοι οι θεοί  εκτός από την Έριδα.
Η  θεά της δυσαρμονίας και της ζήλιας  θύμωσε και για εκδίκηση  πήγε κρυφά το γιορτινό τραπέζι και άφησε ένα χρυσό μήλο που έγραφε "τη καλλίστη", 
το γνωστό “Το μήλο της Έριδας”.
Οι θεοί αναρωτήθηκαν  ποια θεά θα έπρεπε να πάρει το όμορφο δώρο.
Η Αφροδίτη δεν το συζητούσε και πίστευε ότι το μήλο είναι δικό της, η Ήρα ανένδοτη  πίστευε πως το μήλο άνηκε σε εκείνη.
Η Αθηνά βλέποντας τον διαπληκτισμό ξεκαθάρισε ότι το μήλο είναι δικό της.
Ο Δίας, βλέποντας το μπάχαλο γύρο από το γαμήλιο τραπέζι πρότεινε στις τρεις θεές να βρεθεί ένας άλλος που θα αποφάσιζε σε ποια Θεά ανήκει το μήλο.
Κριτής έτυχε να είναι ο Πάρις γιος του βασιλιά Πρίαμου, ένας όμορφος νέος και βασιλόπουλο.
Συμφώνησαν οι τρεις θεές και παρουσιάστηκαν μπροστά του για να διαλέξει την ομορφότερη.
Η Ήρα βέβαια του θύμισε ότι είναι θεά και θα τον έκανε παντοδύναμο βασιλιά της Ασίας.
 H Αθηνά του υποσχέθηκε ότι θα τον έκανε έναν σοφό και σεβαστό άνθρωπο.
 Η Αφροδίτη του πρότεινε για σύζυγο την ομορφότερη γυναίκα που υπήρχε σ'ολο τον κόσμο, την ωραία Ελένη.
Ο Πάρις έβλεπε ότι και οι τρεις θεές είναι το ίδιο όμορφες, αν και τα τρία δώρα τα ήθελε,
 μετά από σκέψη  αποφάσισε να δώσει το χρυσό μήλο στην Αφροδίτη.


Η κρίση του Πάρη 
Μουσείο του Πράδο στη Μαδρίτη


Λεπτομέρεια


Η απόφαση του Πάρη


Η απόφαση του Πάρη
Φρανσουά Ξαβιέ Φαμπρ (1808)
Μουσείο Τέχνης Βιρτζίνιας

*

Η καλλίτερη φιλενάδα της Αθηνάς ήταν η Παλλάδα, κόρη της Τριτωνίδας. 
Οι δυο φιλενάδες είχαν κοινά ενδιαφέροντα και με τις ώρες έπαιζαν με διάφορα όπλα σε ψεύτικες μονομαχίες. 
Κάποια φορά όμως η ψεύτικη μονομαχία έγινε αληθινή με το βέλος της Παλλάδας να κατευθύνετε στη καρδιά της Αθηνάς. 
Ο Δίας  για να προστατέψει την αγαπημένη του κόρη, έβαλε την ασπίδα του μπροστά. 
Η Παλλάδα βλέποντας μια ασπίδα από το πουθενά σάστισε και η Αθηνά βρήκε την ευκαιρία και την σημάδεψε με το δόρυ της. 
Η Παλλάδα έπεσε νεκρή και από πάνω της η Αθηνά κλαίγοντας απαρηγόρητη για το θάνατο της φιλενάδας της. 
Η Αθηνά πήρε ένα μεγάλο ξύλο και σκάλισε τη μορφή της Παλλάδας με το ένα χέρι να κρατά το δόρυ και το άλλο μια ρόκα. 
Ονόμασε το ξύλινο άγαλμα Παλλάδιο και το έστησε δίπλα στο θρόνο του Δία.

Τη προσωνυμία Παλλάς κέρδισε η Θεά, κατά μια εκδοχή, από τη Γιγαντομαχία μεταξύ του Δία μαζί με τους Θεούς του Ολύμπου με τους Γίγαντες. 
Σ΄αυτή τη φοβερή μάχη η Αθηνά κατάφερε  να σκοτώσει τον φοβερό γίγαντα Πάλλαντα.


Η Αθηνά μάχεται στη Γιγαντομαχία
Λεπτομέρεια από ζωφόρο Βωμού της Περγάμου (181-159 π.Χ.)
Μουσείο Περγάμου στο Βερολίνο

*
Η Αθηνά ήταν και σύμβολο της αιώνιας παρθενίας και ποτέ δεν σύναψε ερωτικό δεσμό.
 Μια φορά ο Ήφαιστος  την πολιορκούσε ξετρελαμένος  από την ομορφιά της.
Κατάφερε να την αγκαλιάσει η θεά όμως τον απέκρουσε κακήν κακώς.
 Η ορμή του Ηφαίστου όμως άφησε το σπέρμα του στο μηρό της Θεάς.
 Η Θεά αηδίασε και με ένα κομμάτι μαλλί σκούπισε το σπέρμα από το πόδι της και το πέταξε στη γη. 
Η Γαία όμως που δεν αφήνει τίποτα να πάει χαμένο φρόντισε να γεννηθεί ο Εριχθόνιος,
 ο οποίος έγινε βασιλιάς της Αθήνας.


Η Αθηνά αποφεύγει τον Ήφαιστο
Πάρις Μπορντόνε (1555)
Μουσείο Τέχνης και Αρχαιολογίας Πανεπιστημίου Κολούμπια του Μιζούρι 


Η εύρεση του Εριχθόνιου από τις κόρες του Κέκροπα
Μουσείο Λιχτενστάιν στη Βιέννη


Η εύρεση του Εριχθόνιου μωρό από τις κόρες του Κέκροπα
Willem van Herp (1650)
Ιδιωτική συλλογή 


Ερεχθείο

*

 Η Μέδουσα ήταν μια όμορφη κοπελιά  με την οποία ήταν ξετρελαμένος ο Ποσειδώνας. 
Η Θεά εξοργίστηκε όταν οι δυο τους ερωτοτρόπησαν σε ένα ναό της.
 Την μεταμόρφωσε σε ένα τέρας με φίδια για μαλλιά και βλέμμα που μαρμάρωνε όποιον την έβλεπε στα μάτια. 
Πολλοί προσπάθησαν να τα βάλουν με το τέρας μάταια όμως.
 Ο Περσέας από το Άργος όμως κατάφερε να αποκεφαλίσει τη Μέδουσα καθοδηγούμενος από τη σοφή Θεά.
 Του έδωσε μια γυαλιστερή ασπίδα ώστε η Μέδουσα βλέποντας το πρόσωπο της μέσα από αυτήν να μαρμαρώσει. 
Ο Περσέας  επιστρέφοντας δώρισε το κεφάλι της Μέδουσας  στη Θεά η οποία και το έβαλε στην ασπίδα της.


Ερμής και Αθηνά αρματώνουν το Περσέα
Ελαιογραφία του Paris Bordone (1545-55)
Μουσείο Τέχνης Μπέρμιγχαμ στην Αλαμπάμα των Η.Π.Α.


Ερμής και Αθηνά αρματώνουν το Περσέα
Μπαρτολομέους Σπράνγκερ (1604)
Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης στη Νέα Υόρκη


Ο Περσέας με το κεφάλι της Μέδουσας υπό την προστασία της Αθηνάς
Jean Marc Nattier (1685-1766)
Μουσείο Καλών Τεχνών στην πόλη Τουρ Γαλλίας


Ο Περσέας με το κεφάλι της Μέδουσας μπροστά στο Φινέα 
Μουσείο Πολ Γκετί στο Λος  Άντζελες


Ο Περσέας με το κεφάλι της Μέδουσας 
loggia della Signoria - Φλωρεντία


Λεπτομέρεια


Η διαδικασία της μετατροπής του φόβου σε τέχνη

*

 Η Θεά διεκδικούσε την ίδια πόλη, την σημερινή Αθήνα, με τον Ποσειδώνα.
 Άκρη δεν έβγαζαν οπότε αποφάσισαν να ανέβουν σε ένα βράχο και να κάνουν ο καθένας τους και από ένα δώρο στους πολίτες και να αποφασίσουν αυτοί.
 Ο Ποσειδώνας λοιπόν με την  τρίαινά του χτυπά τη γη στη πλευρά του λόφου και τότε αρχίζει ν αναβλύζει γάργαρο νερό.
 Οι πολίτες μένουν με ανοιχτό το στόμα και τρέχουν να πιάσουν με τις χούφτες το νερό και να παίξουν μαζί του.
 Όσοι ήπιαν από το νερό, άρχισαν να ξεροβήχουν μιας και το νερό ήταν θαλασσινό από τα μέρη του βασιλείου του Ποσειδώνα.
Η Θεά με μια αξίνα στο χέρι φύτεψε μια ελιά, κερδίζοντας το όνομα της πόλης, αλλά και ένα διαχρονικό μνημείο στο βράχο.


Αθηνά και Ποσειδώνας
Λεπτομέρεια από αναδημιουργία δυτικού αετώματος του Παρθενώνα 
Μουσείο Ακρόπολης στην Αθήνα


Η διαμάχη μεταξύ Ποσειδώνα και Αθηνάς ενώπιον των Θεών
Rene-Antoine Houasse (1696)


Η διαμάχη μεταξύ Ποσειδώνα και Αθηνάς
Noel Halle (1748)


Διαμάχη Αθηνάς Ποσειδώνα για την πόλη ενώπιον των Θεών
Joseph Blondel (1822)


Αναπαράσταση για Ακρόπολη και Άρειος Πάγος
Λέω φον Κλέντσε (1846)
Νέα Πινακοθήκη Μονάχου

Οι Αθηναίοι όσοι ζούσαν γύρω από την Ακρόπολη αρχικά τιμούσαν τη Θεά τους με μια λαμπρή γιορτή τα "Αθήναια". 
Αργότερα όταν ο Θησέας ένωσε τους δήμους της Αττικής με πρωτεύουσα την Αθήνα,
 γιορτάζονταν τα Παναθήναια κάθε χρόνο και τα μεγάλα Παναθήναια κάθε τέσσερα χρόνια.
Τα μεγάλα Παναθήναια ήταν μια σπουδαία γιορτή εφάμιλλη των Ολυμπιακών αγώνων.
 Διαρκούσε  ημέρες με μουσικές και χορευτικές εκδηλώσεις, μουσικούς αγώνες, 
αθλητικούς αγώνες σε πολλά αθλήματα, ιππικούς αγώνες, θρησκευτικές τελετές και θυσίες.


Δρομείς των Παναθηναίων  
Μελανόμορφη αγγειογραφία (530 π.Χ.)


Τμήμα ζωφόρου του Παρθενώνα με θέμα τα Παναθήναια
Βρετανικό Μουσείο στο Λονδίνο


Τμήμα ζωφόρου του Παρθενώνα με θέμα τα Παναθήναια
Βρετανικό Μουσείο στο Λονδίνο


Τμήμα ζωφόρου του Παρθενώνα με θέμα τα Παναθήναια
Βρετανικό Μουσείο στο Λονδίνο


Μέρος ζωφόρου του Παρθενώνα


Μέρος ζωφόρου του Παρθενώνα


Αναπαράσταση Πομπής των Παναθηναίων


 Η γιορτή έκλεινε με τη Πομπή των Παναθηναίων που γινόταν τη τελευταία ημέρα για τη μεταφορά του ιερού πέπλου.
 Νεαρές παρθένες  Αθηναίες κοπέλες, οι Εργαστίνες, από πριν είχαν αναλάβει να υφάνουν. 
Η μεγαλοπρεπής πομπή ξεκινούσε από το Κεραμικό και έφτανε στην Ακρόπολη με πλήθος κόσμου που κατέφθανε από άλλα μέρη,
 για να τιμήσει τη Θεά. 
Το πέπλο έμπαινε στη θέση του καταρτιού σε ένα μεγάλο καράβι με ρόδες.


Εργαστίνες (υφάντρες) από την ανατολική ζωφόρο Παρθενώνα (445-435 π.Χ.)
Μουσείο Λούβρου


Άνδρας παίρνει το ιερό πέπλο από παιδί
Μέρος από την ανατολική ζωφόρο του Παρθενώνα (447-433 π.Χ.)
Βρετανικό Μουσείο

Ζωφόρος του Παρθενώνα, είναι το πάνω μέρος των τοίχων περιμετρικά,
 πίσω από τους εξωτερικούς κίονες που περιβάλει τον ναό,
 με εμβαδόν 160μ. μήκος και 1μ. ύψος  του ναού.
Η φιλοτέχνηση ζωφόρου και αετωμάτων ήταν απαράμιλλη.
Γλυπτά που λεηλατήθηκαν για τη καλλιτεχνική και ιστορική τους αξία.
  Ελάχιστα γλυπτά βρίσκονται στο φυσικό τους χώρο, 
τα περισσότερα είναι σε διάφορα μουσεία.
Το ανατολικό αέτωμα του Παρθενώνα είχε σαν θέμα τη γέννηση της Αθηνάς,
 το δε δυτικό τη φιλονικία της θεάς με το Ποσειδώνα.


Αναπαράσταση ανατολικού αετώματος


Ελγίνεια μάρμαρα από το ανατολικό αέτωμα
 Βρετανικό Μουσείο


Ελγίνεια μάρμαρα από το ανατολικό αέτωμα
Βρετανικό Μουσείο


Αναπαράσταση δυτικού αετώματος


Μαρμάρινο γλυπτό στον Παρθενώνα 

*****

Παλλάς του Βελλετρίου
Μαρμάρινο Ρωμαϊκό αντίγραφο από Ελληνικό χάλκινο του 5ου αιώνα π.Χ.
Βρέθηκε στα ερείπια βίλας στην πόλη Velletri Ιταλίας
Μουσείο Λούβρου   


Προτομή αντίγραφο από Παλλάς του Βελλετρίου
Γλυπτοθήκη Μονάχου


Θεά Αθηνά
Ρωμαϊκό αντίγραφο (1ος αιώνας π.Χ.) από Ελληνικό πρωτότυπο (4ος αιώνας π.Χ.)
Μουσείο Λούβρου


Λεπτομέρεια
  

Αθηνά Βαρβάκειου
Μαρμάρινο αντίγραφο του 2ου αιώνα μ.Χ.
 Αναπαριστά μάλλον το χρυσελεφάντινο άγαλμα του Φειδία της Ακρόπολης
Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο στην Αθήνα


Αθηνά Πρόμαχος
Περίβολος Ακαδημίας Αθηνών


Αθηνά Πρόμαχος
Περίβολος Ακαδημίας Αθηνών


Μέρος αετώματος Ακαδημίας Αθηνών με θέμα την γέννηση της Αθηνάς


Μέρος αετώματος Ακαδημίας Αθηνών με θέμα την γέννηση της Αθηνάς


Ακαδημία Αθηνών


Κοινοβούλιο της Βιέννης


Λεπτομέρεια


Κοινοβούλιο της Βιέννης 


Θεά Αθηνά
Πότσνταμ Γερμανία 


Αθηνά και Ιανός
Ανάκτορο Σένμπρουν στη Βιένη 


Θεά Αθηνά
Χαϊδελβέργη, παλιά γέφυρα (1790)


Θεά Αθηνά
Χαϊδελβέργη, παλιά γέφυρα (1790)


Συνομοσπονδιακό Μνημείο 
Εθνικό κοιμητήριο του Άρλινγκτον στη Βιρτζίνια των Η.Π.Α.


Λεπτομέρεια, Θεά Αθηνά


Ηρακλής Ερμής και Αθηνά
Νέα Υόρκη


Θεά Αθηνά
Καπιτώλιο Κούβας


Θεά Αθηνά
Πανεπιστήμιο La Sapienza στη Ρώμη


Θεά Αθηνά
Γκουανταλαχάρα Μεξικό 


Θεά Αθηνά
Γκουανταλαχάρα Μεξικό 


Θεά Αθηνά
Λευκωσία 


Θεά Αθηνά
Λευκωσία 

*

Παλλάς και κένταυρος 
Πινακοθήκη Ουφίτσι στη Φλωρεντία


Λεπτομέρεια


Η Παλλάς εκδιώκει τις κακίες από το Κήπο της Αρετής
Αντρέα Μαντένια (1499)
Μουσείο Λούβρου


Παλλάς Αθηνά


Ερμής και Αθηνά
Bartholomaeus Spranger (1585)


Η Αθηνά νικηφόρα πάνω από την άγνοια
Bartholomeus Spranger (1591)
Μουσείο Ιστορίας της Τέχνης στη Βιέννη


Αθηνά και Μούσες
Hans Rottenhammer  (1603)
Εθνικό Μουσείο στη Νυρεμβέργη


Αθηνά και Μούσες στον Ελικώνα
Hans Rottenhammer (1603)
Εθνικό Μουσείο στη Νυρεμβέργη


Αθηνά
Hendrick Goltzius (1611)
Μουσείο Frans Hals στην πόλη Χάαρλεμ Ολλανδίας


Αθηνά
Συλλογή Leiden στη Νέα Υόρκη


Αθηνά και Μούσες
Jacques Stella (1640-45)
Μουσείο Λούβρου


Παλλάς Αθηνά 
Ρέμπραντ  (1655)
Μουσείο Καλούστ Γκιουλμπενκιάν στη Λισαβόνα


Κάδμος και Αθηνά
Μουσείο του Πράδο στη Μαδρίτη


Θεά Αθηνά και θρίαμβος του Δία
Rene Antoine Houasse (1706)


Τρελή, τρελή, τρελή Αθηνά 
Νταλί (1968)


Θεά, λεπτομέρεια
Neil Moore  (1993)


Αθηνά στη Μαδέρα, λεπτομέρεια


Αθηνά Παλλάδα


Παλλάς του Βελλετρίου


Η γέννηση της Αθηνάς
Εικονογράφηση βιβλίου (1579)


Μελέτη για Μινέρβα - Αθηνά



Θεά
Neil Moore  (1993)


Αθηνά στη Μαδέρα


Το βλέμμα της Αθηνάς
Αμβέρσα

4 σχόλια:

MYSTELIOS είπε...

Καλημέρα φίλε μου, πραγματικά πολύ ενδιαφέρουσα η ανάρτηση σου , ένα ωραίο αφιέρωμα στην Μεγάλη Θεά Αθηνά. Είναι εκπληκτικό πως οι μυθολογικές και οι λατρευτικές παραδόσεις της αρχαίας Ελλάδας αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης των μεγαλύτερων καλλιτεχνών του κόσμου ανά τους αιώνες. Η βαθύτερη ανάγκη να ερμηνευτούν αλληγορικά όλα τα φαινόμενα της ζωής αποτέλεσε την κινητήριο δύναμη για την δημιουργία της Ελληνικής μυθολογίας.
Μύθος και πραγματικότητα συχνά συνδιάζονταν στις αρχαίες Ελληνικές παραδόσεις, διαμορφώνοντας την καθημερινή λατρευτική ζωή των προγόνων μας.
Οι Έλληνες θεοί έγιναν ρυθμιστές του σύμπαντος, φρουροί της νομοτέλειας του κόσμου, και οδηγοί ενός ενάρετου βίου.
Τα κατορθώματα των θεών και των ηρώων μας γίνονται πηγή έμπνευσης και δημιουργίας, και σίγουρα είναι αυτά που ώθησαν τους προγόνους μας στην δημιουργία του ανυπέρβλητου Ελληνικού Πολιτισμού.
Καλή εβδομάδα και καλή συνέχεια !!!

Βιβή Γ. είπε...

Ωραίο το αφιέρωμα και η εντυπωσιακή σου ανάρτηση ιδανική για να ξεκινήσει κάποιος την βδομάδα του, συγχαρητήρια!

jf είπε...

γεια σου Χάμπιλις με τα ωραία σου!

Νimertis είπε...

πάντοτε μένω έκπληκτος φίλε μου από τον όγκο αλλά και την μαγεία της κάθε ανάρτησης... πόση δουλειά, πόσο μεράκι θέλει όλο τούτο... είσαι αληθινά αξιέπαινος... όσον αφορά την Αθηνά, σκεφτόμουν πόσο έχει υποφέρει από αυτόν τον βαρύ κλασικισμό τόσους αιώνες... χωρίς να είμαι ειδικός... αλλά έχω κάνει κι εγώ τις διαδρομές μου... οι μοδέρνες προσεγγίσεις πολύ μου άρεσαν... του Ντι Ρεντζο ας πούμε... υπέροχο...
φλυάρησα... να'σαι καλά!



Αναγνώστες