Άγγλος ζωγράφος και γλύπτης (1830-1896)
Ο Φρέντερικ Λέιτον γεννήθηκε στο Σκάρμπορo της Αγγλίας.
Το 1832 η οικογένεια του μετακόμισε στο Λονδίνο.
Ταξίδεψε στο Παρίσι, τη Ρώμη, τη Φλωρεντία, τη Φρανκφούρτη και το Βερολίνο περνώντας από τα εργαστήρια των κατά τόπου μεγάλους ζωγράφους και σχολές ζωγραφικής.
Το 1859 εγκαταστάθηκε στο Λονδίνο, κύριος τόπος διαμονής του έως το τέλος της ζωής του.
Στο Λονδίνο συνδέθηκε με τους Προραφαηλίτες.
Σαν κοσμοπολίτης αρχές του 1870 ταξίδεψε για λίγο στην Αίγυπτο, Μέση Ανατολή και Ελλάδα.
Εν ζωή είδε τα έργα του να γίνονται αποδεκτά με θαυμασμό και οικονομικό αντίκρισμα.
Δέχτηκε όμως και σκληρή κριτική από ανθρώπους της τέχνης που έβλεπαν στα έργα του ένα υπερβολικά θεατρικό στιλ με ψυχρό συναισθηματισμό.
Ο θάνατος του Μπρουνελλέσκι (1852)
Οικία, Μουσείο Λέιτον στο Λονδίνο
Η συμφιλίωση Μοντέγων και Καπουλέτων στα νεκρά σώματα Ρωμαίου και Ιουλιέτας (1854)
Κέντρο Βρετανικής Τέχνης στο Πανεπιστήμιο Γέιλ στο Νιου Χέιβεν του Κονέκτικατ
Η εικόνα της Μαντόνα του Τσιμαμπούε σε πομπή στους δρόμους της Φλωρεντίας (1853-55)
Βασιλική Συλλογή Ηνωμένου Βασιλείου στο παλάτι του Μπάκιγχαμ
Λεπτομέρεια
Λεπτομέρεια
Ψαράς και σειρήνα (1856-58)
Μουσείο Μπρίστολ στο ηνωμένο βασίλειο
Pavonia (1858-59)
Ιδιωτική συλλογή
Πορτρέτο May santoris (1860)
Μουσείο Τέχνης Kimbell στον πόλη Φορτ Γουόρθ στο Τέξας
Πινακοθήκη Σκάρμπορο στο Ηνωμένο Βασίλειο
Ο Δάντης στην εξοχή (1864)
Ιδιωτική συλλογή
Ο μήνας του μέλιτος του ζωγράφου (1864)
Μουσείο Καλών Τεχνών Βοστόνης
Ιταλός (1864)
Οικία, Μουσείο Λέιτον στο Λονδίνο
Δαβίδ (1865)
Ιδιωτική συλλογή
Μητέρα και παιδί (1865)
Μουσείο Μπλάκμπερν στο Ηνωμένο Βασίλειο
Νύφη των Συρακουσών (1865-66)
Μουσείο Τέχνης Dahech στη Νέα Υόρκη
Νύμφη της ακτής με δελφίνια (1868)
Εθνική Πινακοθήκη Καναδά στην Οτάβα
Δαίδαλος και Ικαρος (1869)
Ιδιωτική συλλογή
Πάλη του Ηρακλή με το θάνατο για το σώμα της Άλκηστης (1871)
Μουσείο Τέχνης Χάρτφορντ στο Κονέκτικατ
Μετά τον εσπερινό (1871)
Μουσείο Πανεπιστημίου του Πρίνστον των Η.Π.Α.
Εβραϊκή συνοικία στην παλιά Δαμασκό (1874)
Ιδιωτική συλλογή
Ρίτσαρντ Φράνσις Μπάρτον (1872-75)
Εθνική Πινακοθήκη στο Λονδίνο
Ανάγνωση (1877)
Μουσείο Sudley House στο Λίβερπουλ Αγγλίας
Μάθημα μουσικής (1877)
Πινακοθήκη Guildhall στο Λονδίνο
Λεπτομέρεια
Τυλίγοντας το νήμα (1878)
Πινακοθήκη Τέχνης Νέας Νότιας Ουαλίας στο Σίδνεϊ
Πινακοθήκη Τέχνης Walker στο Λίβερπουλ
Amarilla (1879)
Ιδιωτική συλλογή
Λευκή φτερωτή βεντάλια (1879)
Ιδιωτική συλλογή
Αυτοπροσωπογραφία (1880)
Πινακοθήκη Ουφίτσι στη Φλωρεντία
Φως στο χαρέμι (1880)
Ιδιωτική συλλογή
Νύμφη (1880)
Ιδιωτική συλλογή
Η Νηρηίδα Ψαμάθη (1880)
Ειδύλλιο (1880-81)
Ιδιωτική συλλογή
Μπιάνκα (1881)
Οικία, Μουσείο Λέιτον στο Λονδίνο
Αντιγόνη (1882)
Ιδιωτική συλλογή
Πινακοθήκη Νέας Νότιας Ουαλίας στο Σίδνεϊ
Φλόγα τον Ιούνιο (1885)
Μουσείο στην πόλη Πόνσε του Πουέρτο Ρίκο
Οκνηρός (1885)
Μουσείο Βικτόρια και Άλμπερτ στο Λονδίνο
Πίσω όψη
Δεισδαιμόνα (1888)
Οικία, Μουσείο Λέιτον στο Λονδίνο
Η αιχμαλωσία της Ανδρομάχης (1888)
Πινακοθήκη Τέχνης Μάντσεστερ στο Ηνωμένο Βασίλειο
Ελληνίδες παίζουν με μπάλα (1889)
Ινστιτούτο Dick στην πόλη Κιλμάρνοκ Σκωτίας
Μουσείο Τέχνης Maryhill στην Ουάσιγκτον
Ο κήπος των εσπερίδων (1891)
Πινακοθήκη Τέχνης Lady Lever στο Λίβερπουλ του Ηνωμένου Βασιλείου
Η επιστροφή της Περσεφόνης (1891)
Πινακοθήκη Ληντς στο Ηνωμένο Βασίλειο
Και η θάλασσα έδωσε το θάνατο από τα σπλάχνα της (1892)
Μουσείο Τέιτ στο Λονδίνο
Χρίσμα (1901)
Ιδιωτική συλλογή
Μοιραία (1894)
Πινακοθήκη Τέχνης Lady Lever στο Λίβερπουλ του Ηνωμένου Βασιλείου
Στην πηγή (1892)
Μουσείο Τέχνης Μιλγουόκι στο Ουισκόνσιν
Η Ωκεανίδα Νύμφη Κλυτία (1895-96)
Οικία, Μουσείο Λέιτον στο Λονδίνο
Φοίβη
Ιδιωτική συλλογή
Μπιάνκα
Ήλιος και Ρόδος
Μουσείο Τέιτ στο Λονδίνο
Μαινάδα
Ιδιωτική συλλογή
Άραβας (1857)
Μουσείο New Walk στην πόλη Λέστερ του Ηνωμένου Βασιλείου
Οδαλίσκη (1862)
Ιδιωτική συλλογή
Η Ηλέκτρα στον τάφο του Αγαμέμνονα (1869)
Πινακοθήκη Τέχνης Ferens στην πόλη Χαλ του Ηνωμένου Βασιλείου
Μουσείο Βικτωρίας και Αλβέρτου στο Λονδίνο
Αρχηγός μισθοφόρων (1871-72)
Μουσείο Μπέρμιγχαμ στο Ηνωμένο Βασίλειο
Η Κλυταιμνήστρα από το κάστρο του Άργους αγρυπνά για το φως των πυρσών (1874)
Οικία, Μουσείο Λέιτον στο Λονδίνο
Ναυσικά (1879)
Ιδιωτική συλλογή
Biondina (1879)
Αίθουσα Τέχνης στο Αμβούργο
Κίμων και Ιφιγένεια (1884)
Πινακοθήκη Νέας Νότιας Ουαλίας στο Σίδνεϊ
Περιοδικό Vanity Fair
8 σχόλια:
Πολύ μ' άρεσε ο Λόρδος Φρειδερίκος!
Και πολύ φιλαρχαιοέλλην...
Καταπληκτικός ο τόπος εδω!!!!!
Οι Ελληνίδες έχουν αρκετή δόση γοητείας για να ταξιδεύει το βλέμμα ανάμεσα απο τις πτυχές του ανέμου..
Αλλά εκείνο που κυρίως αιχμαλωτίζει είναι το Βλέμμα στις προσωπογραφίες που κρατάει αθάνατη τη στιγμή.
Δεν μπορώ να ξεχωρίσω τελικά τι λάμπει εδώ περισσότερο. Σίγουρα κάθε "πετράδι" έχει τη δική του ξεχωριστή λάμψη και υψηλό Λόγο ύπαρξης!.
Ορισμένοι πίνακες είχαν επιλεγεί και απο μένα σε παλαιότερες αναρτήσεις μου,
Μαγεία!
Πολύ όμορφη ανάρτηση , μεγάλος ζωγράφος ,μου κάνουν ιδιαίτερη εντύπωση τα έργα του με τα Ελληνικά θέματα !!!
Τι έγινε ρε παιδιά; Που μπήκα; Στην εθνική πινακοθήκη;
Τέλεια!
Πάλι "έτοιμα στο πιάτο" μάς τα πρόσφερες...
Φοβερη πλαστικοτητα και χρωμα.Θα 'λεγα πως αναδιδει προσωπικο παθος,με υποκειμενικες,αποχρωσεις.
Καλημερα.
Δαπιστωνω πως κυριαρχειται απο τον 'ΔΟΓΜΑΤΙΣΜΟ' του Ξανθου και Υψηλου Ελληνα.
Προβληματισθηκα βλεποντας τον ΔΕΔΑΛΟ σχεδον ως κατοικο της Μεσογειακης Αφρικης διπλα στον ξανθο ΙΚΑΡΟ.
Μηπως γνωριζεις τις αποψεις επ' αυτου των Τεχνοκριτικων;;;
"Oι ελληνίδες μαζεύουν βότσαλα"!!! Από τους αγαπημένους πίνακες.
Δημοσίευση σχολίου